Arisaka M38 karabiini
Arisaka M38 karabiini
Millaisilla hinnoilla tuollaiset kulkee, kohtuu hyväkuntoinen yksilö, lukosta en huomannut numeroa ?
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
- Ned Flanders
- kenr
Re: Arisaka M38 karabiini
200€, kunnosta riippuen +/- 50€?Rokka wrote:Millaisilla hinnoilla tuollaiset kulkee, kohtuu hyväkuntoinen yksilö, lukosta en huomannut numeroa ?
- j o n i -
Mistä noita M38 Karabiinejä eurooppaan on kantaunut, onko ollut jonkun armeijan varastossa ?
Onko niin että M05 on sitten hieman arvokkaampi ?
- j o n i -
Onko niin että M05 on sitten hieman arvokkaampi ?
- j o n i -
- Ned Flanders
- kenr
M/05 = 38
M/02= 35
M/97= 30
Eli sama ase kyseessä, etenkin ameriikan serkut puhuvat 38:sta kun härmässä ase kulkee 05 mallina.
Ajanlasku eroista johtuvaa sekoilua.
Japsit merkkasivat aseet sen mukaan kauanko keisari Meiji oli ollut vallassa ja täällä sitten aseen malliksi laitettiin Jeesus lapsen mukaan mennyt aika.
(Gringot ovat ainankin tällä kertaa oikeamilla jäljillä.)
M/02= 35
M/97= 30
Eli sama ase kyseessä, etenkin ameriikan serkut puhuvat 38:sta kun härmässä ase kulkee 05 mallina.
Japsit merkkasivat aseet sen mukaan kauanko keisari Meiji oli ollut vallassa ja täällä sitten aseen malliksi laitettiin Jeesus lapsen mukaan mennyt aika.
Kiinan kansanarmeijalla on edelleenkin paljon japanilaisilta otettuja aseita varastoissaan sekä annettuina elokuvateollisuuden käyttöön.Hienoa elokuvissa jossa japanilaisia höykytetään on aseiden aitous sekä tuntemus ajan aseista yleensäkin(poikkeuksia tietenkin löytyy).Tuli tuossa mieleen kun näistä aseista puhutaan.Ned Flanders wrote:M/05 = 38
M/02= 35
M/97= 30
AAAA
Kiva että valistetaan... noku... enhä mie tiiä
Kaverilla on liikkeessä nyt kaksi karabiinia ?
Mutta tässä toisesta mistä kysyin on korvakkeet etutähtäimessä ja noin 50 mm pidempi ? Lukot ovat mielestäni pelteineen aivan samanlaisia ?
Kiva että valistetaan... noku... enhä mie tiiä
Kaverilla on liikkeessä nyt kaksi karabiinia ?
Mutta tässä toisesta mistä kysyin on korvakkeet etutähtäimessä ja noin 50 mm pidempi ? Lukot ovat mielestäni pelteineen aivan samanlaisia ?
- Ned Flanders
- kenr
Kyllä, Amerikkalaiset keräilijät ovat myös onnistuneeet jollain kummanlailla (rahalla?) pääsemään myös osingoille. Ja ajottain Kiinan varastoista löytyy mitä ihmeelisempia vehkeitä.reka65 wrote:Kiinan kansanarmeijalla on edelleenkin paljon japanilaisilta otettuja aseita varastoissaan sekä annettuina elokuvateollisuuden käyttöön.Hienoa elokuvissa jossa japanilaisia höykytetään on aseiden aitous sekä tuntemus ajan aseista yleensäkin(poikkeuksia tietenkin löytyy).Tuli tuossa mieleen kun näistä aseista puhutaan.Ned Flanders wrote:M/05 = 38
M/02= 35
M/97= 30
Juuri näin,kun kauppaa aletaan käymään ei pienien erien ostajien kanssa edes neuvotella mutta jenkeissä nämä ovat suosittuja jo siksi kun japsien nenää niistettiin vahvasti sodan loppuun asti.Kansanarmeijan varastoihin tehdään tilaa nykyaikaisille aseille ja jenkit tietenkin ostavat vanhan varaston alta.Ned Flanders wrote:Kyllä, Amerikkalaiset keräilijät ovat myös onnistuneeet jollain kummanlailla (rahalla?) pääsemään myös osingoille. Ja ajottain Kiinan varastoista löytyy mitä ihmeelisempia vehkeitä.reka65 wrote:Kiinan kansanarmeijalla on edelleenkin paljon japanilaisilta otettuja aseita varastoissaan sekä annettuina elokuvateollisuuden käyttöön.Hienoa elokuvissa jossa japanilaisia höykytetään on aseiden aitous sekä tuntemus ajan aseista yleensäkin(poikkeuksia tietenkin löytyy).Tuli tuossa mieleen kun näistä aseista puhutaan.Ned Flanders wrote:M/05 = 38
M/02= 35
M/97= 30
Juuri tuollaisilla tähtäimillä !
- j o n i -
- Ned Flanders
- kenr
Vaan mikä se toinen sitten on? Lyhyempi, ilman "korvia" ja suojapeltiRokka wrote: Mutta tässä toisesta mistä kysyin on korvakkeet etutähtäimessä ja noin 50 mm pidempi ? Lukot ovat mielestäni pelteineen aivan samanlaisia ?
Kyllä siitä pitäisi nähdä kuva.
Kaliberiltaan ovat samoja?
- Ukko-Pekka
- erikmest
Mites nuo 7,7 japanese patruunaa ampuvat Arisakat? Onko Suomessa tullut vastaan?