Itse Apilaksella varusmiehiä lukuisat kerrat ammuttaneena (ja luonnollisesti myös itsekin sillä ampuneena) voin kyllä aika hyvin vakuuttaa, ettei kukaan ole aseella ampumisen johdosta "ottanut lukua" , vaikka ehkä noin joka neljäs aseella ampunut onkin tarvinnut enemmän tai vähemmän "taluttajaa" kaverikseen, kun on jostain suojuksen välistä päässyt pukkaamaan. Vain muutaman kerran on ampuja ollut melkoisen tokkurainen ampumansa kovan laukauksen jälkeen, eli kertovat juurikin edellämainitusti, että "oli kuin joku olisi nyrkkeilyhansikkaalla lyönyt".Kessu wrote:Itse apilaksella ampuneena naurattaa aina nämä puheet siitä, kuinka monta kertaa sillä saa ampua tai että kaveri on ollut kuin "päähän lyöty" ampumisen jälkeen.
Mitään hyvin pieniä palovammoja (mm. pilkuttuneet ranteet ja otsan alue) vakavempia ja pysyvämpiä vammoja ei kertaakaan ole omalla kohdallani kenellekään päässyt sattumaan.
...Mutta nyt tämä "Musti eläkkeelle" -juttu alkaa jo painottua ehkä liikaakin Apilakseen.
"Musti" onkin allekirjoittaneelle hiukan jo vieraampi ase, vaikka silläkin olen toki päässyt niin sisäpiippulaukauksia kuin pari kovaakin totutuslaukausta ampumaan. Ehkäpä raskaalle singolle koulutuksen saaneet pst-miehet kertovatkin vielä lisää omista kokemuksistaan.