Löytyykö Suomesta noita "parempia" loimuavia pähkinäpuuaihioita ja mistä ?
- j o n i -
Pähkinäpuuta tukkiin
Pähkinäpuuta tukkiin
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: Pähkinäpuuta tukkiin
Olisko tilata Frankoniasta tai Kettneriltä? Ainakin joskus on heiän katalookeissa ollu tukkiaihioita myynnissä. Erikoispuuta voi löytyä jostain veneilyalan liikkeestäkin, siis muutakin kuin mahonkia ja tiikkiä.
puukkojunkkareilta löytyy komeita puita, mutta niin pieninä palasina, ettei niistä ole kuin 6,35:n kahvalevyiksi. Kannattaa ehkä kuitenkin kysellä, josko toimittaisivat isompia kappaleita.
www.puukot.fi www.brisa.fi
puukkojunkkareilta löytyy komeita puita, mutta niin pieninä palasina, ettei niistä ole kuin 6,35:n kahvalevyiksi. Kannattaa ehkä kuitenkin kysellä, josko toimittaisivat isompia kappaleita.
www.puukot.fi www.brisa.fi
...jalopuita löytyy kyllä puusepiltä, mutta ne aihiot ovat usein sellaista tavallista runkopuuta, nyt kiinnostaisi sellaiset hienot loimut pähkinässä tai jossain ? toinen vaihtoehto olisi kunnon loimukoivu, mutta kun Suomessa ei tunnut olevan edes "tavallista" koivutuppea !
Täytyy kysellä noilta puukkojunkkareilta, kiitos !
- j o n i -
Täytyy kysellä noilta puukkojunkkareilta, kiitos !
- j o n i -
- Tervakumpu
- alik
Moro J. Hakalan puutukku oy ja lahti. Sieltä kyselin joku aika sitten. Muistaakseni pähkinä oli luokkaa 3-4 k€/motti ja loimukoivu suunnillen puolet pähkinän hinnoista. Mihin laitteeseen meinasit? - Lankkujen maksimipaksuus taisi olla n. 50 mm, joka saattaa rajoittaa hieman käyttötarkoituksesta riippuen.Rokka wrote:Löytyykö Suomesta noita "parempia" loimuavia pähkinäpuuaihioita ja mistä ?
- j o n i -
Kiitti, täytyy soitella, palan koko ei aiheutattane ongelmaa, kun meinasin tehdä tuohon Haulirihlaan uudet puut...
- j o n i -
- j o n i -
Ops ei kai ne tollaisia 5 cm kakkareita ole ? sitten kyllä on ongelma, ajatus käänsi nuo noin 500 mm kappaleiksi !?Tervakumpu wrote: - Lankkujen maksimipaksuus taisi olla n. 50 mm, joka saattaa rajoittaa hieman käyttötarkoituksesta riippuen.
- j o n i -
ps. kyllä se laatikko oli normaalia D46:sta !
Mainoksen tuo Tervakummun mainitsema Lahtelaisfirma:
"Meiltä löytyy varastosta eurooppalaista pähkinäpuu aihioita, mitkä ovat tarkoitettu kiväärinperien valmistukseen. Tästä samasta saat myös tehtyä haulikon. Paksuus on noin 65 mm, pituus noin 85-90 cm ja leveys posken kohdalta noin 18 cm. Loimuset maksaa 100-300 eur kappale. Tule valitsemaan mieleisesi. Osoite on Mukkulankatu 24, 15240 LAHTI. puh 040 505 5224."
Täytyy käydä visiteeraamassa
- j o n i -
"Meiltä löytyy varastosta eurooppalaista pähkinäpuu aihioita, mitkä ovat tarkoitettu kiväärinperien valmistukseen. Tästä samasta saat myös tehtyä haulikon. Paksuus on noin 65 mm, pituus noin 85-90 cm ja leveys posken kohdalta noin 18 cm. Loimuset maksaa 100-300 eur kappale. Tule valitsemaan mieleisesi. Osoite on Mukkulankatu 24, 15240 LAHTI. puh 040 505 5224."
Täytyy käydä visiteeraamassa
- j o n i -