Lottakivääri
Huuto.netissä http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=59517421 on ollut jo pitemmän aikaa eräs 91/24 myytävänä. Ei vain ole kellekään kelvannut. Onko hinta mielestänne liian korkea vai mikä mättää? Itse olen vähän, että huutaa vai ei...
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
Tommoiset kuvat tuli myyjältä. Tukista näyttäisi puuttuvan takempi hihnalenkin kiinnitin. Ovatkos tämän tyypin hihnalenkit edes tyypillisiä alkuperäiskuntoiselle 91/24:lle, vai onko kyseessä kenties SA:n vaihtama tukki? Lukko täsmää aseeseen, joskaan en osaa sanoa, onko kyseessä alkuperäislukko. Tuo nupin päässä oleva kolo toi jotenkin mieleen jatkosodan melskeessä kiireellä valmistetut venäläisten kiväärien lukkorungot, joissa ko. koloja olen nähnyt. Keisarin vallan aikaisissa rungoissa en ole vastaaviin törmännyt. Mahtaako siis olla varikolla vaihdettu?
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
Lottakivääri ja s-numerointi
Itselläni on yksi lottakivääri, josta puuttuu s-numero kokonaan. Piippu on Böhlerin merkinnöillä ja sarjanumero on patruunapesän vasemmalla sivulla. Myöskään tukissa ei s-numeroa ole. Onko niin että aseessa on ollut numero vain tukissa ja tukki on jossain vaiheessa vaihtunut, vai onko todellakin ollut s-numeroimattomia aseita?