Uusi ajoneuvo panssarimuseolla.
Re: Uusi ajoneuvo panssarimuseolla.
Onko tuo Whiten tekoa?
Tuli muuten mieleen että olihan panssarimuseossa whiten puolitela vehje joskus 70-80 luvulla Se oli muistaakseni puoliksi piilossa
sellaisessa maahan kaivetussa ajoneuvosuojassa ja vieressä oli 75mm pst tykki asemissa. Suunnilleen siinä kohtaa jossa eilen oli pomppulinna.
sellaisessa maahan kaivetussa ajoneuvosuojassa ja vieressä oli 75mm pst tykki asemissa. Suunnilleen siinä kohtaa jossa eilen oli pomppulinna.
Prikulleen samaa mieltä. Jos jollakin täällä on hyvät yhteydet järjestäjien suuntaan, niin tiedotusta voisi todellakin parantaa ensi kerraksi. Tuo yllätys-kuvio oli ilmeisesti jonkin mielestä hyvä idea, mutta on aika käsittämätöntä että kyseisen kokoisen vuosittaisen tapahtuman perustietoja ei voi laittaa etukäteen esille, vaan niitäkin pantataan. Vähintään museon webbisivuille etusivulle tieto kyseisestä tapahtumasta hyvissä ajoin (löytyy nyt vain useiden linkkien takaa) ja hiukan enemmän mainontaakaan ei kai haittaisi - itse kerroin tilaisuudesta viidelle aihepiirin tapahtumista kiinnostuneelle (sotahistoriasta ja/tai sotilasajoneuvoista kiinnostuneita kanssa-ressuja), joista yksikään ei ollut siitä kuullut.roger67 wrote:Yhdyn Komendantin mielipiteeseen.
Museon webbisivuille myös mukaan olennaiset tiedot, kuten tapahtuman aikataulu - eivät kaikki voi tulla paikalle koko päiväksi pikkulapsien/vanhuksien kanssa. Nyt vaati soittelua sinne ja tänne että oma seurue sai selville mitä tapahtuu suunnilleen missäkin mihin aikaan. Lisäksi parkkipaikan sijannista ei alunperin mitään tietoa - tapahtuman tietoihin voisi hyvin laittaa mukaan yksinkertaisen pikku kartan, josta ilmenee missä mitäkin tapahtuu. Voisi myös harkita jos museon kaupan siirtäisi jonnekin muualle kyseisen tapahtuman ajaksi - sen asiakas-suma tukki aika tehokkaasti sisäänpääsyn ensimmäiseen halliin.
Muuten kokonaisuutena erinomainen tilaisuus.
Päivää.
JTV:n kommenttiin viitaten mainonnasta ym järjestelyistä, tämä tilaisuushan ei ollut jokavuotinen vaan ensimmäinen laatuaan tässä laajuudessa järjestetty sotilasajoneuvotapahtuma Suomessa.
Mainonta suoritettiin tietoisesti varovasti, koska tapahtuman sujuminen riippui paljolti siitä, kuinka paljon paikalle saapuu porukkaa ajoneuvoinensa, siitäkin huolimatta, että muutamat olivat etukäteen sovittuja ns. varmoja tapauksia. Muunmuassa re'enactoreita mainostettiin eripuolille Suomea levitetyissä julisteissa, ja kuinkas sitten kävikään: Paikalla oli vain kourallinen (kiitos heille) ja Venäjän porukka, jolle oli varattu taistelunäytöstä varten paukkupatruunat ym materiaali, joutuivat vain neljä päivää ennen tapahtumaa perumaan tulemisensa kokonaan.
Tapahtuman päävastuullisena myönnän oikopäätä, että tietoisesta varovaisuudesta huolimatta mainonnassa oli selviä puutteita (epäselvä aikataulu, parkkitiedot, ym) ja panssarimuseon nettisivuista olen ehdottomasti samaa mieltä yleisen mielipiteen kanssa, tapahtumakalenteri on suunniteltu huonosti ja on epäkäytännöllinen.
Mitä tulee puolitelavaunu M-2:n panttaamiseen, kansa on puhunut, olisi pitänyt vain mainostaa etukäteen, tämähän kuitenkin oli varma tapaus ja "napista käymään" kone. Tämä puolitelavaunu ei ole Panssarimuseon entisöimä, vaan lahjoitus edesmenneen ajoneuvoharrastajan perikunnalta.
Kaikesta huolimatta tapahtuma sujui pääosin paremmin kuin uskalsin odottaa, kiitos siitä osallistujille ja vierailijoille. Työryhmä otti oppia tapahtuman kokemuksista ja ideamylly ensivuoden kuvioita silmälläpitäen pyörii jo. Tältä pohjalta mainonta aloitetaan hyvissä ajoin ja pyrimme selkeään ilmaisuun. Ja huomatkaa, valveutuneen työryhmänjäsenen vaimon ohjeistusta noudattaen, myös äideille ja tyttärille tulee olemaan nähtävää. (jos Hunkseja ei saada, strippaamme itse )
Terveisin: Mikko Mäkelä, syyntakeellinen.
JTV:n kommenttiin viitaten mainonnasta ym järjestelyistä, tämä tilaisuushan ei ollut jokavuotinen vaan ensimmäinen laatuaan tässä laajuudessa järjestetty sotilasajoneuvotapahtuma Suomessa.
Mainonta suoritettiin tietoisesti varovasti, koska tapahtuman sujuminen riippui paljolti siitä, kuinka paljon paikalle saapuu porukkaa ajoneuvoinensa, siitäkin huolimatta, että muutamat olivat etukäteen sovittuja ns. varmoja tapauksia. Muunmuassa re'enactoreita mainostettiin eripuolille Suomea levitetyissä julisteissa, ja kuinkas sitten kävikään: Paikalla oli vain kourallinen (kiitos heille) ja Venäjän porukka, jolle oli varattu taistelunäytöstä varten paukkupatruunat ym materiaali, joutuivat vain neljä päivää ennen tapahtumaa perumaan tulemisensa kokonaan.
Tapahtuman päävastuullisena myönnän oikopäätä, että tietoisesta varovaisuudesta huolimatta mainonnassa oli selviä puutteita (epäselvä aikataulu, parkkitiedot, ym) ja panssarimuseon nettisivuista olen ehdottomasti samaa mieltä yleisen mielipiteen kanssa, tapahtumakalenteri on suunniteltu huonosti ja on epäkäytännöllinen.
Mitä tulee puolitelavaunu M-2:n panttaamiseen, kansa on puhunut, olisi pitänyt vain mainostaa etukäteen, tämähän kuitenkin oli varma tapaus ja "napista käymään" kone. Tämä puolitelavaunu ei ole Panssarimuseon entisöimä, vaan lahjoitus edesmenneen ajoneuvoharrastajan perikunnalta.
Kaikesta huolimatta tapahtuma sujui pääosin paremmin kuin uskalsin odottaa, kiitos siitä osallistujille ja vierailijoille. Työryhmä otti oppia tapahtuman kokemuksista ja ideamylly ensivuoden kuvioita silmälläpitäen pyörii jo. Tältä pohjalta mainonta aloitetaan hyvissä ajoin ja pyrimme selkeään ilmaisuun. Ja huomatkaa, valveutuneen työryhmänjäsenen vaimon ohjeistusta noudattaen, myös äideille ja tyttärille tulee olemaan nähtävää. (jos Hunkseja ei saada, strippaamme itse )
Terveisin: Mikko Mäkelä, syyntakeellinen.
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!
- Sturmmann
- mars
Olisikohan tuo samainen White nyt tykistömuseon pihalla Hämeenlinnassa?roger67 wrote:Tuli muuten mieleen että olihan panssarimuseossa whiten puolitela vehje joskus 70-80 luvulla Se oli muistaakseni puoliksi piilossa
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
- Tulenjohtomies
- kenr
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Jollen vallan väärin muista, niin siinä whitessä joka aikoinaan oli parolassa taisi olla sellainen rullapuskuri edessä, joten tuo taitaa olla eri vehje.
Last edited by roger67 on Mon Jul 06, 2009 22:00, edited 1 time in total.
- Sturmmann
- mars
Rullapuskuri siis auttoi nousemaan esteiden yli. Voisihan se olla otettu poiskin?
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Niinpä, voi hyvinkin olla mahdollista että rulla on poistettu. Jäsen Sotka varmasti tietää onko kyseessä sama ajokki ja mikäli ei ole niin tietää luultavasti kertoa mihin katosi panssarimuseon vanha Withe.
Mitä, huusiko joku minua!
Joo, panssarimuseon White on varikolla odottamassa parempia päiviä, jotka toivottavasti vielä koittavat. Siinä on vinssipuskuri, tosin vaijeri puuttuu.
Tykistömuseon White on alunperin rullapuskurimalli, mutta siihen on jotenkin ihmeellisesti ympätty vinssi puskurin taakse siirtämällä jäähdytintä taaksepäin. Tämä operaatio taas on mahdollistettu vaihtamalla moottori pienikokoisempaan dieseliin, kaiketi Perkinsiin.
Joo, panssarimuseon White on varikolla odottamassa parempia päiviä, jotka toivottavasti vielä koittavat. Siinä on vinssipuskuri, tosin vaijeri puuttuu.
Tykistömuseon White on alunperin rullapuskurimalli, mutta siihen on jotenkin ihmeellisesti ympätty vinssi puskurin taakse siirtämällä jäähdytintä taaksepäin. Tämä operaatio taas on mahdollistettu vaihtamalla moottori pienikokoisempaan dieseliin, kaiketi Perkinsiin.
MINÄ OLEN SYYTÖN, MINÄ HALUAN VAIN EHJIÄ TELAPYÖRIÄ!