Pärjääkö nykymies sodassa
Pärjääkö nykymies sodassa
Pärjääkö nykymies sodassa,tänään TV2 klo 20.50,ei varsinaisesti dokumentti mutta mielenkiintoisia osallistujia näkyy olevan ohjelmassa.
Re: Pärjääkö nykymies sodassa
Studioon on kai tuotu kovalla palkkiolla terästettyjä väittelijöitä jotka pitävät tahdin yllä johdattaen jutustelijoita kuin sikaa narussa.Noh...pitääpä katsella YLE:n (h)Yökkäys asiasta.
-
- kers
Katsoin. Tuohan oli oikeastaan vain niksiohjelma kuinka vältät asepalveluksen tai kuinka pääset karkuun maasta jos sota syttyisi. Metsässä elänyt ituhippi oli tarinan sankari kun pakoili viranomaisia vuosi tolkulla metsässä kunnes rikos oli vanhentunut.
Asepalveluksen puolestapuhujana, ilmakivääriä uskottavasti heilutteleva Jone Nikula. Minua, ei herran tukan pituus tai media-tausta haittaa, mutta jotenkin olisin toivonut että "meidän" puolella olisi ollut joku muu. Kysymykseen "onko viestiä käpykaartilaisille" oli vastaus pitkän, mutta hätäisen miettimisen jälkeen "Hankkikaa v*ttu elämä" ... itse olisin vastannut mieluummin vaikka "Ajatelkaa välillä muitakin kuin itseänne".
Muistan että kyseisessä ohjelmassa olisi ollut joskus parempiakin jaksoja.
Asepalveluksen puolestapuhujana, ilmakivääriä uskottavasti heilutteleva Jone Nikula. Minua, ei herran tukan pituus tai media-tausta haittaa, mutta jotenkin olisin toivonut että "meidän" puolella olisi ollut joku muu. Kysymykseen "onko viestiä käpykaartilaisille" oli vastaus pitkän, mutta hätäisen miettimisen jälkeen "Hankkikaa v*ttu elämä" ... itse olisin vastannut mieluummin vaikka "Ajatelkaa välillä muitakin kuin itseänne".
Muistan että kyseisessä ohjelmassa olisi ollut joskus parempiakin jaksoja.
"Koeta sinä, Tuomas, olla sitten hyvä sotamies" - papan viimeiset sanat allekirjoittaneelle.
"Kirjuri puristeli finnejä naamastaan. Muuten normaali palvelus" - merkintä 2KKK/JR29:n sotapäiväkirjassa Su 5.11.1939
"Kirjuri puristeli finnejä naamastaan. Muuten normaali palvelus" - merkintä 2KKK/JR29:n sotapäiväkirjassa Su 5.11.1939
Näin nykyään kun netti myy vaikka mitä ihmisille myös esim. DDR kamaa tai BW- samaa ja tulin miettineeksi pitäisikö juma..ta mennä kaverin kanssa testaamaan niiden kestävyys noin aitona esimerkkinä luonnossa taivaltaen...tietenkin ase olisi kai jätettävä kotiin jua paino korvattava ruokana.Olisi kai jotenkin verrannollinen selviytymisessä vaikka ei omiin kamoihin menisikään,ainoastaan muonissa kylläkin.Myöskään DDR viltti ei olisi mukana vaan joko joku muu tai vain nuotion lämpö.
Voisi olla ensi kesänä karmeaa kokemusta tiedossa...tai ihanaa miten vain.
Voisi olla ensi kesänä karmeaa kokemusta tiedossa...tai ihanaa miten vain.