Arisaka 05 tukki

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
Post Reply
JR58
alik
alik

Arisaka 05 tukki

Post by JR58 »

Ostelin Arisakan dekokiväärin ,ase raiskattu metesästys muutoksin.Aseen tukki vaihdettu ,piippua lyhennetty ynnä mutta kamalaa...Kysymys olisi että meneekö esim Mauser 98k:n tukki tuohon aseeseen kohtuu helpoin muutoksin?Omaa tukkia on varmaan turha haaveillä löytävän ja sitä omaakin joutuisi muokkaamaan kun tosiaan tuota piippua on menty katkaisemaan.Noita Mauserin tukkejahan on kohtuullisen helppo löytää.
-Patriots-

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Re: Arisaka 05 tukki

Post by reka65 »

Soitto Varustelekaan,siellä on Mauserin tukkeja,saattavat osata vastata Arisaka sopivuuteenkin.

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Post by HL/A »

Veikkaisin ettei k98 tukki juurikaan ole avuksi mutta Arisakoja on muinoin uudelleentukitettu ja mulkattu metsästysaseiksi niin paljon etten menettäisi toivoa alkuperäisen tukin löytämiseen - itse olen vuosien saatossa nähnyt useitakin irtotukkeja.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

Polarfuchs
sotvm1
sotvm1

Post by Polarfuchs »

HL/A wrote:Veikkaisin ettei k98 tukki juurikaan ole avuksi mutta Arisakoja on muinoin uudelleentukitettu ja mulkattu metsästysaseiksi niin paljon etten menettäisi toivoa alkuperäisen tukin löytämiseen - itse olen vuosien saatossa nähnyt useitakin irtotukkeja.
98 k tukista on melko mahdoton tehdä sopivaa. Helpompi on ottaa koivulankku käteen ja veistellä :-D .
Ongelma vaan on usein se että nämä metsästystukkiversiot ovat lyhennettyjä alkuperäisiä Arisakan tukkeja. Pitkiä tukkeja päällipuineen ja etuheloineen on vaikeampi haaste.
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)

Post Reply

Return to “Kiväärit”