Leikattu konjakki?
Leikattu konjakki?
Onko kellään kuvaa aidosta etiketistä?
Netin kautta en ole löytänyt
"Jospa ihmiset tietäisivät, kuinka terveellistä ampuminen on, rientäisivät he kilvan sitä harjoittelemaan".
P.E. Svinhufvud
P.E. Svinhufvud
Re: Leikattu konjakki?
Kiitos julkiseen jakoon, jos jollain on ? Jouluruuan päälle voisi ottaa leikatut pakinkannesta !suoja wrote:Onko kellään kuvaa aidosta etiketistä?
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Juu ja mitat kans! Taikka valmiina "tulosta heti" tiedostona!
"Emme ole puolalaisia. Sellaista ei voisi tapahtua täällä"
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
- kenraali M. Gamelin saadessaan v 1940 varoituksen siitä että saksalaiset voisivat käyttää ranskalaisia vastaan Puolassa soveltamaansa blitzkrieg-taktiikkaa...
Sako lähetti kuvan sivustolle muinoin. Löytyy yhä hakusanalla "Leikattua konjakkia"
muuten hyvä, kun tuon Sakon kuvan saisi skannattuna ilman heijastusta ! Siis painokelposena ?
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Minä printtasin suoraan tuollaisenaan ulos ja kyllä se aika hyvältä näytti pullon kyljessä.
- Tulenjohtomies
- kenr
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Kävin siistimään tuota photoshopilla äsken, laitan sen myöhemmin tänne. 85x110 oli siis koko?
Muistelen tuosta etiketistä nähneeni joskus version jossa teksti "Säilytettävä pystyasennossa" - sota-aikaisia puu- tai pahvikorkillisia pulloja varten.
Molempia korkkeja löytyisi, samoin vanhoja pulloja joten olisi kiva tehdä rekvisiitaksi kokonaisuus.
Molempia korkkeja löytyisi, samoin vanhoja pulloja joten olisi kiva tehdä rekvisiitaksi kokonaisuus.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Mun pullon etiketin koko on korkeus 72 ja leveys 81mm ja leikattu konjakki näyttäis olevan Kiltinpojan viinaa ja pötykkä rähinäviinaa ainakin pullon pohjan merkinnän perusteel
Last edited by M-39 on Thu Dec 17, 2009 18:15, edited 1 time in total.
- Tulenjohtomies
- kenr
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Onko tuossa "Pöykky"-pullon etiketissä sen takia tuo "säilytettävä pystyssä", kun puukorkki ei ole ihan tiivis? Pitänee juoda pillillä..
Olispa nähtävillä aito etiketti. Tekstin kanssa ei ole ongelmaa, mutta miten tuo paperi. Nykyiset printtimateriaalit ovat kovapintaisia ja tiiviitä. Mutta aikanaan nuo etiketi taisi olla "pulkkisempia" ja kelertäviä paperilaatuja. Kelertävyyden voi manipuloida kuvaan ja jo spainojälki on ollut "pehmeämpää" aikoinaan, senkin voi manipuloida. Jos taas painatus on tehty kohopainomenetelmällä siitäkin jää "jälki". Siis jos täydellistä etsitään...
Ylös yhtenä miehenä - on vaarassa isäinmaa
Papereita löytyy kyllä monen sorttisia ja joskus on ollut mullakin jotain vanhaa paperisatsia, jotka on olleet sellaisia hieman beigensävyisiä ja laadultaan pehmeämpää. Saattoi olla tarkoitettu siihen vanhaan vaha/sprii kopiointiin. Kannattaa kysellä vanhojen kirjakauppojen varastoja.
-
- res vänr
Aikoinaan poikien kanssa tehtiin 'vanhoja' keikka julisteita. Sopivat fontit ynnämuut tulostettiin paperille ja sitten arkit leivin uuniin 'sopivalla lämmöllä' vanhenemaan.
Todella hienoa patinaa ja paperin ruskistumista saatiin aikaiseksi, mutta haurasta käsiteltävää.
Eikä näillä yritetty kusettaa ketään, omaksi iloksi vain puuhasteltiin.
Todella hienoa patinaa ja paperin ruskistumista saatiin aikaiseksi, mutta haurasta käsiteltävää.
Eikä näillä yritetty kusettaa ketään, omaksi iloksi vain puuhasteltiin.
GOTT MIT UNS