Tulenjohtomies wrote:Ned Flanders wrote:Mitä olen tuohunnut vastikään noiden pakkien kanssa niin nokipinnan alta löytyy usein yllättävän paljon maalia, pelkkä vahva pesuaine monesti riittää. Oksaalihappo viime kädessä.
Lähteekö noki Oksaalihapolla...varma kanssa?
Noen alla on noin 75% maalia jäljellä ja ajattelin että jos nokea saisi niin paljon pois,että alla oleva maali tulisi näkyviin...ihan kokonaan ei tarvitse lähteä.
On sitten törkyisin pakki mitä on tullut hankittua...sisällä oli kuivuneet rokan jämät ja kannessa/kyljessä oli linnunpaskaa.

Jos olisit aikaisemmin kysynyt niin vastaus olisi 100% positiivinen.
Nyt sanoisin 2/3 puhdistuu. Onkohan niin jos on heti alkuun laitettu kunnon tulille ei suojaavaa noki kerrosta ole päässyt syntymään ja maali palaa kiinni ja karrelle, tai sitten ei
Itse olen epätoivoisesti koittanut saada puhtaaksi sakujen lopunalun pakkia, sitä teräspeltistä. muttei tuosta tule oikein lasta eikä.. Happo ei vaikuttanut ollenkaan.
Muutamat Neukku pakit ovat lähteneet mallikkaasti, pieni liuotus ja kevyt hankaus harjalla/karkealla kankaalla nesteen seassa. (liian kova hankaus vie maalinkin helposti)
Mutta paras tulos tähän menessä tosiaan tuolla oksaalihapolla verrattuna muihin pesuaineisiin, astianpesukoneisiin yms.