- Mosin rakentelu!
- Ned Flanders
- kenr
Miehekästä,ARGH !
Sulkuväli kannattaa tarkistaa tai tarkistuttaa.Itselläni oli vanha 39 ja siihen sopivat LS:n tulkit.Myin pois kun en tuolla olisi voinut ampua ilman kunnollista sulkukappaletta.Puupäillä kokeilin mitä tapahtuu mutta kovaa en siihen uskaltanut laittaa.
Se hirvittävä olkaan monotus menee usein ohi tuolla sulkukappaleen vaihdolla.Sepälle vain.Petauksesta en osaa sanoa tai johtuisiko siitä.
Perä on kuitenkin aika alhaalla piippulinjaan nähden.
Sulkuväli kannattaa tarkistaa tai tarkistuttaa.Itselläni oli vanha 39 ja siihen sopivat LS:n tulkit.Myin pois kun en tuolla olisi voinut ampua ilman kunnollista sulkukappaletta.Puupäillä kokeilin mitä tapahtuu mutta kovaa en siihen uskaltanut laittaa.
Se hirvittävä olkaan monotus menee usein ohi tuolla sulkukappaleen vaihdolla.Sepälle vain.Petauksesta en osaa sanoa tai johtuisiko siitä.
Perä on kuitenkin aika alhaalla piippulinjaan nähden.
Re: mosin
Sillä LS piipulla, jonka Anska ostin sinulta viime talvena, rakekentelin siitä samallaiselle kuin tuossa ylimmässä kuvassa 28-76 tukille ratakiväärin, ainut mikä on vielä tekemättä on oikeastaan petaus, ja epäilen ettei sitä tarvitse tehdäkkään, kävin tiistai iltana kokeilemassa erilaisia latauksia sille. Ammuin ainoastaan Hornadyn 155 grainista A-Max luotia erilaisilla paineilla, selvä havainto että tuolla LS piipulla ei kannata yrittää ainakaan 10g kuulalla hakea maksimi lähtönopuetta, sillä tuollaisella normaalilla N135 3 g eli 46 grainin latauksella aseeni käy 5 laukauksen kasaan aika tarkkaan 25 mm, mutta kun nostin N135 ruudin määrän CIP painemaksimiin seurauksena kasa kasvoi noin 100 mm. tein tämän myös N130 ruudista, käynti hmm... aika samaa luokkaa. Lentorata on vain huomattavasti suorempi ! tai sitten se pitää pedata ?Anska wrote:Ase tekee niillä D166 luodeilla(sain kaverilta valmiita), 150m kasat noin 10cm/5laakia paikkeilla. Mutta petauksessa on vielä varmaan jotain vikaa, nimittäin ase potkaisi kuin hevonen???
Olin varannut valtion D166 latauksia mukaan mutta unohdin ampua, joten siirtynee seuraavaan kertaan...
Oma tulkintani tästä että LS piippu on melkoisen hyvä lähtönopeuksissa noin 700 m/s kun menin yli 800 m/s ei ainakaan tuo A-max sovi siihen. Samoin olen erittäin hyvällä menestyksellä kokeilut ainakin Lapuan 6,5 g leikkuria ja N130 ruutia...
katsasta lukon "olakkeet" värijauheella, että kaikki ottavat lukon sulkeutuessa lukkokehyksen sulkuihin, näin lukko pysyy varmasti suorassa patruunan lauetessa...
Tuossa kaapissa odottelee vielä tuo valmetin TAK-85 tanko, ei taida kesän aikana saada sitä tukkia nyt tehtyä, mutta katsotaan talvella, no valmistuslupa taitaa mennä kyllä jouluksi umpeen, että ennen lumia... kun nyt kerran innostuu, niin miksei tekisi näitä sehän on kivaa näpräilyä, olenkin jo hankkinut aihioita pari on 6mm tankoa josta varmaan väännän BR tai sitten PPC, samoin tuossa on tuolainen no periaatteessa tarkoitettu .243 Win piipuksi, mutta eikös tuokin ole 6mm eli se kävisi myös BR tai PCC patruunalle, ajattelin käyttää sen rihlakkoon, kunhan sopiva päällekkäispiippuinen haulikko löytyy uhriksi ja sitten vielä rosterinen .375 tanko ja eikun Afrikkaan...
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Onpa pitkä pyssy..
10400 mm sehän on yli 10 metriä
No niin, nyt minäkin opettelen kuvien laittamista tälle sivulle, ei kun vihdoin sain palvelimen toimimaan
tässä oma versioni LS piipulle ja 28-76 tukille !
huonoa tukissa siis, liian matala käsikahva minulle periaatteessa nimetön ja pikkusormi jäävät kahvan ulkopuolelle ! liian matala poskipakka ! liian lyhyt tukin lapa !
eli sen opin vaikka tuo tukki on hieno, teen kyllä jatkossa tukit itse ! jos saisin jotain aikaan
- j o n i -
huonoa tukissa siis, liian matala käsikahva minulle periaatteessa nimetön ja pikkusormi jäävät kahvan ulkopuolelle ! liian matala poskipakka ! liian lyhyt tukin lapa !
eli sen opin vaikka tuo tukki on hieno, teen kyllä jatkossa tukit itse ! jos saisin jotain aikaan
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Millä lukkorungolla toi on???Rokka wrote:No niin, nyt minäkin opettelen kuvien laittamista tälle sivulle, ei kun vihdoin sain palvelimen toimimaan
- j o n i -
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland