Karhennukset tukkiin ?
-
- res vänr
Re: Karhennukset tukkiin ?
Elekää nyt miestä pelotelko!! Eiköhän se ammattitukkiseppäkin ole joskus ensimmäistä kertaa tarttunut siihen kaiverrustyökaluun? Harjoittelua ja malttia vaan, kyllä se siitä.
GOTT MIT UNS
johonkin tukkiin on tullut joskus tehtyä karhennuksia sukkapuikoilla, nippu sukkapuikkoja about 1,5mm rautalangalla yhteen ja sitten kärjet kaasulla kuumaksi ja polttomerkitään karhennusalue !
Niin, kyllä meinasin oikeasti opetella leikkaamaan puuta ! tutut tietää, ettei peukalo ole ihan keskellä kämmentä !
- j o n i -
Niin, kyllä meinasin oikeasti opetella leikkaamaan puuta ! tutut tietää, ettei peukalo ole ihan keskellä kämmentä !
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Mitähän nuo viilat on saksankielellä ? Tuntuu olevan sen verran kysyttyä tavaraa lahden takana, ettei saa mistään kiinni ja sen verran pihi on että aina edullisimmallahan se pitää saada !
- j o n i -
- j o n i -
...ainiin, eilen löysin kohtuu hintaisen toimittajan http://www.dembartco.com/products.htm Kiinnostaako keitään muuta viilasetit taidan tilata tuon Master setin hintaero on niin pieni aloittelija settiin nähden !?
- j o n i -
- j o n i -
Ihan tunnettu ja hyvä valmistaja. Millä uratiheydellä meinasit ottaa ? Jos minulta kysyttäisiin niin ehdottaisin jotain 18 tai 20 uraa/tuuma.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
Mut jos ei mikään onnista,
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
Joo, liian tiheä, ei varmasti toimi, mutta taas mitä harvempi, sen syvempikin viilauksesta täytyy tehdä Joten varmaan molemmilla tavoilla joutuu tekemään saman työn kesivaiheille varmaan tuo 20 ? Täytyy tuossa mittailla miten nuo yleensä ovat aseissani !
- j o n i -
- j o n i -
Uratiheyden määrää pitkälti käytettävän tukkipuun laatu ts. tiheys/kovuus. Eli mitä kovempi puu, sen tiheämmälle urajaolle on mahdollisuus. Nuo mainitsemani onnistuvat vaikka koivuun ja ovat otteelle käyttöaseessa hyvän karheita.
"Aina on yritettävä
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"
metsästää ja kalastaa
riiustaa ja pillustaa
kyllä jokin onnistaa.
on miehellä huono tuuri"