Avustajia/Aseita elokuvan kuvauksiin

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
leon
kenr, vr4
kenr, vr4

Re: Avustajia/Aseita elokuvan kuvauksiin

Post by leon »

Uskoakseni meillä kaikilla on omaisuus ja aseet murtosuojattu ja hälyttimillä varustettu, mutta niin hölmö en ole että osoitetta jakelisin tuntemattomille. Toki jokainen tekee miten tahtoo.

Ps. Sähköisessä kaupankäynnissä ostaja on ainut jonka täytyy käytännössä ilmoittaa oikea osoite-eli se johon tavara tulee. (Tietysti voi käyttää matkahuoltoa jolloin ei tarvitse ilmoittaa kuin toimipaikka ei omaa osoitetta.)

-Nämä siis vain varoitukseksi, Suomi (-kaan) ei ole enää mikään lintukoto. Ja lakien kiristyessä myös tällä rikollisuuden saralla rikollisuus tulnee kasvamaan.

-Itse olen muuten myynyt ylimääräisiä tavaroita netissä paljonkin mutta en kerää ostajien/myyjien nimiä tai osoitteita,vaan ne hävitän välittömästi kaupanteon jälkeen.
Last edited by leon on Sat Jan 23, 2010 20:33, edited 1 time in total.

76253r
sotvm1
sotvm1

Post by 76253r »

Ilmoitteles tuollakin foorumilla, uskoisin että sieltäkin löytyy vapaaehtoisia:
http://etulinja.net/keskustelu/
Jep.

Herr Unteroffizier
stm
stm

Post by Herr Unteroffizier »

76253r wrote:Ilmoitteles tuollakin foorumilla, uskoisin että sieltäkin löytyy vapaaehtoisia:
http://etulinja.net/keskustelu/
Kiitoksia tästä linkistä, laitan sinnekkin. Ja aiempaa meriittiä minulla ei ole mutta käsikirjoittajallamme Pekka Rintalalla on aiempia tuotoksia myöskin kuvaaja/ohjaaja Jarno Elonen on aiemmin ollut kaiken näköisissä tekeleissä, minä olen vain pieni juoksupoika joka hommaa porukkaa paikalle, omia meriittejä lähinnä avustajana erilaisissa elokuvissa/sarjoissa.

Elokuvassa esiintyy esim Antti Peltonen, Marko Salminen ja Marko Loukaskorpi tässä linkki teaseriin
http://www.youtube.com/watch?v=cTpaN5yZDgA&translated=1

Laitan tähän vielä pari kuvaa kuvauksista viime kesältä turun suunnalta.

Image

Image

Image

leon
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by leon »

Hyvä juuri tälläistä "etukäteistietoa" kaivelinkin, täytynee tutustua linkkeihin.
-Onko kyseessä "hurmaavan joukkoitsemurhan" Pekka Rintala ?

leon
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by leon »

Eli tästä lienee kysymys ? http://www.foci-tuotanto.com/

Herr Unteroffizier
stm
stm

leon wrote:Eli tästä lienee kysymys ? http://www.foci-tuotanto.com/
Kyllä, tämä on Jarnon (ohjaaja/kuvaaja) sivusto kuten näkyykin. Tosin sivustolta ei saa hirveästi irti ilman tunnuksia =) Mutta myös traileri, kunhan se saapuu löytyy youtubesta. voin myös jossain vaiheessa laittaa lisää kuvia kunhan pyydän ensi kuvaajalta luvan kuvien julkaisuun.

maiske
kers
kers

Post by maiske »

Psjääkäri wrote:Kyllä määki, paksu 175 senttinen ilman kaljua, dukeva 100 kiloinen pappa. Niin ja juoksutaidoton. Mieluummin kenttäkeittiölle ja mukana tulisi "laulava" tokarevi, ei kuitenkaan sopansekoitus melaksi.
Minulta saat lainaksi Tokareviisi kannakselta tuodun pistimen, varalippaan, muutaman ruplan sekä
Paraatimarssi Suomeen-kirjan matkalukemiseksi, jotta pääset oikeaan tunnelmaan... :-D
Lintuja ammutaan haulikolla, Adolf Galland//Ensimmäiset ja viimeiset.

minä

Post by minä »

Vois olla ihan mielenkiintosta osallistua tähän :) m91/30 pistimellä löytyy. Pukua ei löydy, mutta jos pystyisi lainaamaan tälläselle 205cm ja 120kg pikkuäijälle sopivan kokosen puvun niin hyvä olisi.

Herr Unteroffizier
stm
stm

elikkä ensimmäinen kuvauspäivä vahvistui se olisi lauantaina 27.3. ja paikka on kiikala turun suunnalla. tarvittaisiin muutama avustaja venäläisiksi ja mielellään aseita mukaan mutta ei ole välttämätöntä. Kyyti mahdollinen 7 tien varrelta kotka-hki ja hki-kiikala väliltä. ilmottautumiset yv tai sähköpostilla. Lisätietoja saa kysymällä.

Herr Unteroffizier
stm
stm

Ja unohtui lisätä että tarve olisi joko deko tai aidolle kiikartähtäimellä varustetulle mauserille, kunto tulisi olla suht alkuperäisen kaltainen eli että näyttää siltä kuin vuosi olisi 44. omistaja olisi hyvä olla mukana ja pääsisi saksalaiseksi tarkka-ampujaksi.

wanhempimestari
sotvm1
sotvm1

Post by wanhempimestari »

HL/A wrote:Käyttöaseiden lainaus on aivan eri asia kuin kokoelma-aseiden ja itse olisi syytä olla koko ajan paikalla vahtimassa omiaan.

Lainasin takavuosina tavaraa erääseen näyttelyyn ja silläkin matkalla osa katosi ja vahingoittui.

Eli kun jotain lainaat niin varaudu heti siihen että huonompana tulee takaisin ( jos tulee ).

Aikanaan kun Spede filmasi lännenjuttujaan eräs helsinkiläinen kauppias vuokrasi replikarevolverit filmaukseen ( jostain syystä Spede ei halunnut ostaa niitä vaan vuokrasi ). Vuokra oli sama kuin aseen myyntihinta. Kuvausten jälkeen aseet tulivat takaisin varsin kolhittuina. Kauppias putsaili niitä hieman ja vuokrasi seuraavaan filmiin uudestaan. Kun tämä oli tehty muutaman keran jäi siitä pieni tili kauppiaallekin ja aseromut vielä käteen. :-D

Joskus tämä vielä jatku niin että vuokraajan oli lopulta ostettava tavarat jotka oli kolhitu... Tiedän useita tapauksia.
Itse en lainaisi yhtään mitään, ellen olisi itse ihan kokoajan paikalla.
Kokemusta on runsaasti...

wanhempimestari
sotvm1
sotvm1

TPTK wrote:Olin avustamassa erään leffan kuvauksissa. Etukäteen luvattiin korvata kaikki menot ja menetetty vapaa-aikakin...

Vein kalustoa kuvauksiin, annoin näyttelijöille oppia oikeasta käsittelystä ja aikaa paloi samoin kilometrejä, koska vaikka rainaa kuvattiin pääkaupunkiseudulla olivat kuvauskohteet etäällä toisistaan.

Turhauduin täysin ko. porukan bohemiuuteen ja järjestelykyvyttömyyteen.
Kaluston kuulemma olisi voinut jättää heidän haltuunsa... Yeah right! ja kuvausteknisistä syistä AK:n hihna jäikin sille tielleen. Hirmu väännön perästä tuottaja maksoi 40€ polttoainekuluja.
Aikaa on kulunut yli kolme vuotta. Elokuva ei ole valmistunut.

Älkää lainatko. Suurin osa ko. porukasta tuntuu muutenkin olevan pahimman laatuisia viherpunahörhöjä, mutta kumma kiilto näille hoplofoobikoille syttyi silmiin kun käpistelivät oikeita aseita.

Et ole ainoa jolle on noin käyny,valitettavasti.
Tiedän itse hyvinkin paljon mukanaolleena että pv. vaatii joskus käsikirjoituksen tarkastettavaksi. Haluavat nähdä minkälaiseen tuotantoon kalusto menee. Olen nähnyt sellaisenkin tapauksen että käsis oli kirjoitettu uudelleen pelkästään pv:tä varten. Kalusto saatiin ja käsis vaihtui.

Sitten on tapauksia että firma tekee konkan ja kamat häviää. Kukaan ei vastaa mistään, jää vuokrat ja palkat maksamatta. Hyvinkin tunnettuja nimiä...Näissäkin on tullu oltua mukana...:-(

Kehoittaisi hyvinkin suureen varovaisuuteen, varsinkin nykyisin....

wanhempimestari
sotvm1
sotvm1

tommy8267 wrote:Olkaa hyvät ihmiset varovaisia!!Itse avustin aikoinaan Rukajärven tien kuvauksissa kotiperillä ja lainasinkin esineitä kuvauksiin.En pöljä tehnyt mitään kirjallista dokumenttia esineitten lainasta ja kaikki meni elokuvan tekijöille.Yritin saada tavaroita takaisin mutta ei mitään toivoa..... :x Kaikki kirjallisena jos lainaatte mitään!!!!! :!: :!:

Ei aina auta edes ne paperit. Tiedän tapauksen jossa lainattiin lapsena isältä saatu esine leffaan,ohjaaja halus lyöttää sen kirveellä paskaks.
Lainaaja esti sen, kun sattui olemaan paikalla. ohjaaja sanoi että hankitaan toinen tilalle. Ei ymmärtäny ollenkaan ettei se ole silloin sama esine joka on saatu isältä lahjaks...No kolhittiin sitä kuitenkin, mutta vähemmän...

Kehoitan erittäin suureen varovaisuuteen näissä asioissa. Ei se niin "hienoa"
ole jos saa jonkun esineen elokuvaan... Olen ollu niissä hommissa niiin kauan että kaikki "hohto" on kauan sitten kadonnu, jos sitä koskaan on edes ollu...?

wanhempimestari
sotvm1
sotvm1

Väbä wrote:Erään teatterin vastaavaan tarpeeseen eräs henkilö lainasi tosi hyvää ja alkuperäistä Lottapukua. Takaisin ei meinannut saada millään. Kun sen sitten sai pitkän ajan kuluttua, niin sitä oli modailtu aika ronskilla kädellä, että olisi sopinut sitä tarvinneen näyttelijän päälle. Kaikki lottamerkitkin olivat hävinneet...Eli pilattu kokonaan.
Ja yhtään harvinaisempaa/parempaa asetta en itse antaisi kolhittavaksi / särjettäväksi jollekin näyttelijälle. Asia on tietysti hieno, mutta noinkin siinä voi käydä.
Vanha totuushan on ettei tavara lainassa parane.
Kannattaa pitää visusti erillään keräilytavara ja romut, joita voi lainata hyvää. Mielellään etukäteiskorvausta vastaan. Tavaraa tupaa katoamaan...

leon
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by leon »

Jos itse lainaisin materiaalia johonkin elokuvaan,haluaisin tutustua käskirjoitukseen etukäteen. Ihan vaan senkintakia että kuvassa omasta mielestäni "hyvikset" voittaisivat eikä päinvastoin...
-ja muutoinkin ettei elokuvan tarina sodi "hyvää makua" vastaan.

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”