Ansa rasia-42

Keskustelua kaikista muista aseista ja niiden varusteista
JTV
sotvm4
sotvm4

Post by JTV »

sako92s wrote:Pannaan tästä linkki JTV:n sivuille ennen kuin hän itse ehtii :D
Hyvin ehdit ensin - ei ollut netissä pyörimiseen aikaa eilen illalla. Käsittääkseni tuota miinaa käytettiin paksumpi puoli alaspäin. Kuten maalaisjärki kertoo se ei muuten toimi luotettavasti ja alkuperäismanuaali esittelee sen joka kuvassa ja piirroksessa juuri noin päin.

Ohessa alkuperäiskuva manuaalin (Rasia-ansaopas) sivuilta. Sivuillani oleva perustuu tähän ja ovat ikävä kyllä molemmat mittasuhteiltaan hiukan litteitä johtuen kuvauskulmasta (jouduin ottamaan digikameralla lievästi alakulmasta ettei salaman heijastus ylivalottanut - sota-arkiston valaistus ei yllättäen ole ihanteellinen digikuvaukseen :lol: )

Jarkko

Image

Sturmmann
mars
mars

Post by Sturmmann »

Tuota, JP oli oman rasia-ansansa takana tiukasti, jotta m-42, mutta sunnuntaina minä ja Spiess voidaan meettingissä tarkastella tätäkin asiaa.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.

JVA
sotvm3
sotvm3

Post by JVA »

Olen edelleen sitä mieltä, että JP rasia-ansa on poikkeava. JTV:n Laittama kuva rasia-ansaoppaan sivulta mielestäni vahvistaa tämän, varsinkin kun itselläni (ja Toivolla) on samanlainen (kuin oppaan kuvassa). En allekirjoita sitä väitettä, että rasia-ansa m/41 olisi venäläinen PMD-6 miina. Miinaa kutsuttiin tuolloin laatikkoansaksi (vahva muistikuva että olen joskus kuullut...). Mielestäni JP:n miina on rasia-ansa m/41 ja uskon siihen itse vahvasti. Väitettäni en tosin voi todistaa kun se opas vielä puuttuu...

Post Reply

Return to “Muut aseet”