http://www.gunbroker.com/Auction/ViewIt ... =163886129
Outo SAKOn patruunaerä
Outo SAKOn patruunaerä
Onko SAKO joskus tehnyt tällaisia räkäpäitä ja tällaista pakkausta
http://www.gunbroker.com/Auction/ViewIt ... =163886129
http://www.gunbroker.com/Auction/ViewIt ... =163886129
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Re: Outo SAKOn patruunaerä
Itsellä oli joskus vastaavia muutama kappale ,kylläkin punaisesta muovista valmistettuja.Löytyi paikasta missä sotapojat olivat harjoitelleet.
- greendevil
- sotvm1

- Posts: 677
- Joined: Sun Jul 22, 2007 6:21
- Location: TST-kenttä
Re: Outo SAKOn patruunaerä
Löytyy SAKO:n tekeminä, alunperin tehty armeijalle Norjassa (löytyy ainakin punaisia, vihreitä ja valkoisia)
Re: Outo SAKOn patruunaerä
Valmistettu ilmeisesti 70-luvun lopulta 80-luvun puoliväliin, versioita on leegio kokeilumallit mukaan lukien.
Pauli Salon Rynnäkkökiväärikirjasta löytyy kattava esitys k.o. teemasta, 2 ja puoli aukeamaa eri versioita, valetulla tai sorvatulla, sinkki ja alumiini kannalla jne. Kuvassa valetulla sinkkikannalla olevia pateja.
Pauli Salon Rynnäkkökiväärikirjasta löytyy kattava esitys k.o. teemasta, 2 ja puoli aukeamaa eri versioita, valetulla tai sorvatulla, sinkki ja alumiini kannalla jne. Kuvassa valetulla sinkkikannalla olevia pateja.
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman
Re: Outo SAKOn patruunaerä
Miten tuo pakkaus, ei näytä tyypilliseltä SAKOn pakkaukselta 
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Re: Outo SAKOn patruunaerä
Ammuttuja tuonkaltaisia, joskin väriltään punaisia, muistan joskus 80-luvun puolivälissä olleen kasapäin Pohjois Norjassa.
Siis tuhansia ja taas tuhansia, ilmeisesti sotaharjoitusten jäljiltä.
Kantamerkintöjä en muista, mutta kaliberi nato.
Siis tuhansia ja taas tuhansia, ilmeisesti sotaharjoitusten jäljiltä.
Kantamerkintöjä en muista, mutta kaliberi nato.
Re: Outo SAKOn patruunaerä
Lainattua kirjasta Rynnäkkökivääri 7,62x39, s.77 "Sakolla paukkupatruunoita on myyty ainakin Indonesiaan. Vuosien 1978-1979 aikana keltaista muovirunkoista tuotetta myytiin neljä miljoonaa kappaletta."
Rasia on Sakon ulkomaan vientiin tarkoitettu paukkupatruunarasia.
Rasia on Sakon ulkomaan vientiin tarkoitettu paukkupatruunarasia.
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman
Re: Outo SAKOn patruunaerä
Sittenhän tuokin selvisi. En ollut moista rasiaa ennen nähnyt. Aika aneeminen Sakon rasiaksi.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Re: Outo SAKOn patruunaerä
Aneemisia ne on paukkupatruunatkin...HL/A wrote:Sittenhän tuokin selvisi. En ollut moista rasiaa ennen nähnyt. Aika aneeminen Sakon rasiaksi.
Re: Outo SAKOn patruunaerä
On se kyllä ihmeen laaja ala nuo kotimaassa värkätyt paukkupatit, aiheesta on näemmä muutakin kuin sininen haapakuula, liekkö sitten säästöä syntynyt kaiken vaivan ja kokeilun tuloksena, taisivat jäädä ohimeneväksi ilmiöksi...
Sitä paitsi osumat ratkaisee, eikä paukkeen määrä...
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman




