Erilaisia 9 mm sota-aikaisia kantaleimoja
Re: Erilaisia 9 mm sota-aikaisia kantaleimoja
eipä ple tommosta näkyny mistä sait löytö??
Voi olla myös ulostuslääkettä kovaan mahaan...Sapööri wrote:Jos tuo löytyisi Tony Montanan taskusta, niin ei jäisi epäilyksille tilaa...Tovaritsit vaan ei pahemmin kolapöllyssä marssineet.
Liekö jotakin stimulanttia, olisiko mahdollista? Vai jonkin kaverin hedelmäsokerit...suoraan sanottuna ei aavistustakaan. Toivottavasti jollain joku hyvä veikkaus. En ole ikinä tuollaista nähnyt.
siinäpä tulikin kotimaisen patruunatuotannon todellisten asiantuntijoiden jäätäviä "asiantuntija" lausuntoja no tuon vuoden tuontantomääristä sen enempää paasaamatta todettakoon ettei moista ole minullakaan
Onkos tästä välistä kadonnut jotain viestejä vai mitä tuo tarkoitti?taifun wrote:siinäpä tulikin kotimaisen patruunatuotannon todellisten asiantuntijoiden jäätäviä "asiantuntija" lausuntoja no tuon vuoden tuontantomääristä sen enempää paasaamatta todettakoon ettei moista ole minullakaan
Tämä tuskin liittyi millään tavoin kantaleimoihin vaan noihin lääkeampulleihin joista ot keskustelua tuolla välissäsniperi wrote:Voi olla myös ulostuslääkettä kovaan mahaan...Sapööri wrote:Jos tuo löytyisi Tony Montanan taskusta, niin ei jäisi epäilyksille tilaa...Tovaritsit vaan ei pahemmin kolapöllyssä marssineet.
Liekö jotakin stimulanttia, olisiko mahdollista? Vai jonkin kaverin hedelmäsokerit...suoraan sanottuna ei aavistustakaan. Toivottavasti jollain joku hyvä veikkaus. En ole ikinä tuollaista nähnyt.
Jos taas viittasit minun viestiini:
niin ko. heitto liittyy siihen epäilyyn että kuvankaltaisia -45 leimattuja patruunoita olisi valmistettu vasta seuraavalla vuosikymmenellä.Hammer wrote:Mulla on samanlaiset -58 ja -59 leimat ainakin 9x19 ja 7,65 Paran patruunoissa.
- Tulenjohtomies
- kenr
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
Saksalaiseen hylsyyn ladattuja , 30-luvulta.
- Tulenjohtomies
- kenr
Saksalaiseen vaikka Sako lukee ja onko tarkoitettu sotilas-vai siviilikäyttöön?
Hylsyn valmistaja oli Gustav Genschow & Co. eli Geco ja lataajana Sako. Lähinnä kaupalliseen tarkoitukseen aluksi mutta kai noita tositoimiinkin meni.
- Tulenjohtomies
- kenr
Kiitos ja syvään kumarrus! Taas olen puoli promillea viisaampi näissä asioissa...tai ainakin luulen niin.