Mikäs Saksalainen ammuksenkantoteline
Re: Mikäs Saksalainen ammuksenkantoteline
10,5 cm l.F.H 18 , eli saman ammuksen mihin nuo toisen telineen hylsyt kuuluvat. Telineestäsi näkyy puuttuvan ammuksen kärkituki joka meillä poistettiin pidempien uustuotantoammusten takia. Saat minulta alkuperäisen kärkituen jos haluat.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Eli tuossa yksittäisessä telineessä on ollut se pelkkä ammusosa ? (maallikkokielellä luotiosa?) Toisen telineen/pajukorin hylsyt ei sovi tuohon yksittäisen telineeseen.
Ilman muuta kärkituki kelpaa jos sulla niitä on ylimääräisenä,voin antaa jotain uskoakseni mielenkintoista vaihdossa..
Ilman muuta kärkituki kelpaa jos sulla niitä on ylimääräisenä,voin antaa jotain uskoakseni mielenkintoista vaihdossa..
Kyllä, telineessä on ollut yksi kranaatti sytyttimineen ja ladatut hylsyt erikseen tuossa toisessa telineessä. Kärkituki on varattu sinulle, sovitaan tarkemmin.
Niin, ja lisäpanoksia on sitten ollut vielä erillisessä puulaatikossa. pelti/bakeliittirasioihin pakattuna.HL/A wrote:Kyllä, telineessä on ollut yksi kranaatti sytyttimineen ja ladatut hylsyt erikseen tuossa toisessa telineessä. Kärkituki on varattu sinulle, sovitaan tarkemmin.
Koskas näitä käyttävästä kalustosta on Suomessa luovuttu ? -60/-70 luku ? - Kun tavaraa putkahtelee markkinoille nyt satunnaisesti.
Tykkejähän modernisoitiin meillä ja taidettiin jokunen viimeisistä lahjoittaa Viroonkin. Viimeisissä myynneissä joissa vielä oli sota-aikaista tavaraa näitä oli mukana. Taisi olla 2000-luvun tietämillä tai jopa myöhemmin kun vielä itse ostin dekotykin.
Miten nuo puuosat on käsitelty?
Mulla on tuollanen kranaatin kantoteline Kuusamosta löytyneiden rautoihin tehtynä...siis nuo puuosat on tehty uusiksi lahoneiden tilalle. Ne on vaan vieläki käsittelemättä, kun ei ole tietoa että mitä tököttiä pintaan vetää.
Mulla on tuollanen kranaatin kantoteline Kuusamosta löytyneiden rautoihin tehtynä...siis nuo puuosat on tehty uusiksi lahoneiden tilalle. Ne on vaan vieläki käsittelemättä, kun ei ole tietoa että mitä tököttiä pintaan vetää.
Befehl ist Befehl!
http://www.sodanajankuusamo.net
-http://aseliikepheiskanen.com/
-www.waffenlager.net
http://www.sodanajankuusamo.net
-http://aseliikepheiskanen.com/
-www.waffenlager.net
- Polarfuchs
- sotvm1
Ne mitä minä olen nähnyt tai mitä minulla on, niissä ei ole mitään paksua tököttiä pinnassa, korkeintaan jotakin puuöljyä/vernissaa, nämä puut on monasti pyökistä tehtyjä. Laitan kuvia myöhemmin kunhan käyn mökillä ja pääsen kuvaamaan "aarteet".TomiH wrote:Miten nuo puuosat on käsitelty?
Där stridde en skara av trofasta män, till de yttersta skären trängda
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
bland holmar och klippor de kämpade än med räddningens vägar stängda.
(H.Berndtson, Hyllning till Pellingekåren)
Käsittelemätöntä pyökkiä ovat kaikki näkemäni olleeet. Rautaosissa kenttävihreä maali. Restauroijille myös tiedoksi etteivät ole punapyökkiä jota meillä saa puutavaraliikkeistä, vaan eurooppalaista valkopyökkiä.
puuosien mittoja mullekin nuita rautoja on aika lailla löytynyt.
voisi restauroida onko tuo varustelekan kenttä vihreä maali lähellä alkuperäistä?
voisi restauroida onko tuo varustelekan kenttä vihreä maali lähellä alkuperäistä?
Saksalainen kenttävihreä ei ole lähelläkään suomalaista tai venäläistä, vaan paljon likaisempi sävy jollaista en ole maalikaupan analysaattoreilla onnistunut sekoittamaan lähimainkaan.
Emig Saksassa myy lähinnä aidonsävyistä maalia, osoitetta ei ole nyt käsillä mutta tälläkin palstalla on jonkin kerran ollut esille.
Tuon tukirenkaan kaksivärisyys selittyy sillä että se voidaan kiinnittää ( rautalangalla ) ammuskehikon pohjaan kummin päin tahansa. Näin se sopii kahdelle eri mittaiselle ammukselle. Tukeen on päihin stanssattu vastaavat ammusmerkinnät.
Emig Saksassa myy lähinnä aidonsävyistä maalia, osoitetta ei ole nyt käsillä mutta tälläkin palstalla on jonkin kerran ollut esille.
Tuon tukirenkaan kaksivärisyys selittyy sillä että se voidaan kiinnittää ( rautalangalla ) ammuskehikon pohjaan kummin päin tahansa. Näin se sopii kahdelle eri mittaiselle ammukselle. Tukeen on päihin stanssattu vastaavat ammusmerkinnät.