Anska wrote:
Jos tämä pistoolisi on Mauser C 96 Dekottu vain piipusta(patruunapesä hitsattu), se hitsaus monesti lähtee, jopa inertialla eli lyömällä piippuun, pois.
Anteeksi tyhmyyteni, mitä tällä saavutetaan kun lyödään patruunapesästä hitsausmälli pois ? ei ainakaan laillista, tai etenkään TURVALLISTA asetta ? kyllä varmasti patruunapesä jälkensä ko. menetelmällä ottaa, vaikka mällin siitä pois saisikin, patruunapesän uudelleen kalvaminen voisi tulla kyseeseen tässä tapauksessa....
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Anska wrote:Nyt edullisesti! Parhaillaan myynnissä huutonetissä . Mitä "sako92s" sanot? Minä sanon:" Voi saada yrittäin edullisesti, "kootut häiriöt!!!":
Kuten varmaan anska itsekkin katsoit pistooli on ollut myynnissä huuto.netissä jo moneen kertaan, eikä kohteesta ole tullut yhtään kysymystä tai tarjousta ! kertoisiko se kiinnostuksesta tuossa foorumissa ko. aseesta tai hinnan määrittämisestä. Ainahan pyytää saa...
- j o n i -
Ainakin puolet liikaa hintaa jos ei enemmänkin. Aseen keräilyarvo on tuhottu jo vuosikymmeniä sitten. Paketin hinta mielestäni ainoastaan osien summa. Huomatkaa,että esitän tässä vain omia mielipiteitäni. Näillehän ei ole mitään kiinteää hintaa olemassa. Jonain kauniina päivänä tämäkin yksilö voi mennä tuohon pyydettyyn hintaan. Jos joltain rahamieheltä sattuu tällainen varikkoraiskattu yksilö puuttumaan niin ....
Vaikeatahan se on. Voisit laittaa hintapyyntiin hinta xxxx euroa tai paras tarjous. Tällä tavalla pääset neuvottelemaan potentiaalisen ostajan kanssa molempia tyydyttävän hinnan. Jäykkä ilmoitus hinta xxxx saattaa karkoittaa ostajia. Tinkimistä kun pidetään suomalaisessa kaupanteko-kulttuurissa yhä vähän epähienona käytöksenä. Itse olen tehnyt monta hyvää kauppaa tekemällä ASIALLISEN tarjouksen,josta on sitten neuvoteltu. Ja varmasti on jäänyt kaupoista molemmille osapuolille hyvä mieli. Niitä jotka yrittävät älyttää epätietoiselta tavaraa puoli-ilmaiseksi en juuri arvosta. Jos tulee sellainen tilanne,että tavaran arvo ylittää maksukykyni,ilmoitan sen selkeästi. Tästä voisi saada hyvältä ostajalta vaikka xxxx e mutta minulla on varaa maksaa vain xxx e. Joskus kauppa tulee näinkin, moni arvostaa rehellisyyttä...
Henk.kohtaisesti olen Sako92:n kanssa täysin samaa mieltä, sekä yleisestä hinnoittelusta että em. ostopolitiikasta. Huuto.netin tai joidenkin kauppiaiden hintapyyntöjä ei paljon kannata käyttää oman tavaran hinnoitteluperusteina, mikäli on ihan oikeasti myymässä jotain. Myöskin omat hinta-arvioni ovat samoilla lukemilla kuin Sakoysikakkosen, hänen esittämillään hinta-arvioilla tavaraa liikkuu järkevästi ja järkevässä ajassa.
Toisaalta olen myös sitä mieltä, että myyjän pitää aina osata määrätä tavaransa hinta, en juurikaan arvosta "paljonko tarjoat"-kauppiaita. Joskus sanon hintapyynnön kuultuani, että tuo on minun budjetilleni liikaa, pystyn maksamaan vain summan xxx. Silloin tällöin kauppa on syntynyt näinkin. Toisinaan, kun hintapyyntö on ollut täysin utopistinen, olen ilmoittanut etten missään tapauksessa maksa moista hintaa, ja koettanut palauttaa myyjän maan pinnalle esim. näyttämällä hinnan kansainvälisillä markkinoilla jostakin luotettavasta keräilyasehinnastosta, esim. Fjestadin Blue Bookista ja muuttanut taalahinnan euroiksi - näin on päästy edes lähelle tavaran reaalihintaa. Valitettavasti joillakin ihmisyksilöillä tuntuu olevan se käsitys, että se idiottimaisin hintapyyntö, mikä jollain foorumilla jostain kapineesta on esitetty, olisi sitten se "käypä hinta". Itse en ole ylihinnoittelua koskaan ymmärtänyt, ammattikauppias tietysti yrittää ahnehtia mahdollisimman suuren voiton, mutta keräilijällähän ei pitäisi olla mitään voitonmaksimointipakkoa, eihän? Omasta puolestani voin mielestäni sanoa rehellisesti, etten ole keltään yletöntä kiskurihintaa mistään pyytänyt, mutta eipä ole koskaan yksikään kapine ollut viikkoa pitempään myynnissäkään - suurin osa kaupoista on tullut jo samana päivänä kun olen hinnan ilmoittanut. Blue Bookin mukaan noin 85-90 prosentin sinistyksillä varustetun perus-Red Ninen eurohinta olisi noin 650-700 euroa, siis ase ilman koteloa ym. härpäkkeitä, olettaen että ase on alkuperäisessä sinessä - uudelleensinistettynä vajaa puolet tästä.
Aha... Siis mä en ole potentiaalisesti otettava ostajakanditaatti, vai johtuiko se siitä, että ilmoitin kiinnostukseni jos hinnassa on vain 3 numeroa ennen desimaalipilkkua???
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Höh...miten tämä taas kuuluu asiaan?? No, tuon ylläolevan ilmoitustekstin perusteella en maksaisi yhtään mitään, ennen kuin olisin nähnyt hyvät kuvat tai aseen luonnossa ja saanut tarkempia tietoja. Ilmeisesti ainakin yksi lukija on käsittänyt tekstini sisällön väärin, sillä tarkoitus ei ollut esittää mitään hinta-arviota mistään yksittäisestä aseesta, sen enempää sinun, Anska, kuin kenenkään muunkaan. Mitä taas tulee ulkomaisten lehtien seuraamiseen, niin sillä ei ole edellisen kirjoitukseni kanssa mitään tekemistä: ulkomaisissa julkaisuissa yksityiset aseenomistajat pyytävät tavaroistaan ihan yhtä tolkuttomia - ja jopa tolkuttomampia - hintoja kuin meilläkin. Eli aivan yhtä pielessä ollaan jos hinnoitteluja aletaan tehdä sillä perusteella, että "Rudiger von Föffelnstern Sveitsistä haluaa kolme kertaa uudelleensinistetystä, osista kootusta nelosmallin Waltherista DWJ:n myyntipalstalla 890 euroa, joten se on siis oikea hinta". Huomaatko pointin? Fjestadin Blue Book of Gun Values ei ole aselehti, eikä sen enempää osto- kuin myyntihinnastokaan.Se on kymmeniä vuosia alalla toimineen ammattilaisen laatima luettelo hinnoista, joilla keräily-ja käyttöaseet liikkuvat lähinnä USA:n markkinoilla, mutta kertoo samalla myös tiettyjen asemallien kansainvälisen kaupan hinnoittelusta. Jumalan sanaa se ei ole, eikä voikaan olla, sillä loppujen lopuksi kaupanteko on aina myyjän ja ostajan välinen asia. Toinen pyytää ja toinen maksaa, tai ei maksa, jos hintaa on liikaa. Edelleenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että paras ja helpoin tapa karkottaa potentiaaliset ostajat on lyödä pöytään niin älytön hintapyyntö,ettei sitä pysty vakavalla naamalla kuuntelemaan, esimerkiksi tästä kelpaavat vaikkapa huuto.netin puolentoista kiloeuron JGA-kivääri tai yli tonnin pyynti "kootut teokset"-mallin Ukkomauserista...
Niin, ja lopuksi: en tiedä, menikö taas jollekin herne nenään, mutta jos niin kävi, niin ihan turhaan...
Noissa tapauksissa usein pyynti ja toteutunut kauppa on kovin eri summa. Me saadaan tieto pyynnistä. Toteutunut hinta on kauppiaan ja ostajan välinen asia. Vaikka on kova pyynti, niiin yleensä tinkivaraa on ja moni luulee kovan pyynnin olevan lopullinen hinta.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Amazonilta löytyy, samoin myös Western-Arms-books-kaupasta Belgiasta(erittäin hyvä kauppa!) ja kyllähän tuon tilaa sinulle vaikka Kuopion Suomalainen Kirjakauppa, ottavat tosin suolaisen välityspalkkion...Muista katsoa, että on tuorein painos, kirja ilmestyy aina vuoden tai kahden välein. Erityisen hyödyllinen osio kirjassa on alun värikuvaliite, jossa opastetaan kirjan käyttäjiä määrittelemään aseen kuntoluokka prosentteina - tämän kun suomalaiset kauppiaat ja myyjät joskus oppisivat...Karmein esimerkki elävästä elämästä sattui kohdalle parisenvuotta takaperin, kun hieroin puhelimessa kauppoja erään ammattikauppiaan kanssa ja kysyin paljonko hänen mielestään aseessa on alkuperäistä sinistystä jäljellä.Vastaus oli: "Ehkä noin 80 %". Kun sitten näin kapineen, en voinut uskoa silmiäni: lukonkehys puhtaalla raudalla ja jo ruskeaa patinaa pinnassa, piipussa jäänteitä sinistyksestä ja "plum browning" jo täydessä käynnissä...kysyin sitten että mihinkäs se 80 prosentin sinistys on hävinnyt, mutten saanut järkevää vastausta...eikä tullut kauppoja....mutta vielä takaisin tuohon Blue Bookiin: halvimmalla kirjan varmaan saisi jenkeistä esim. Ray Riling Booksilta, mutta postikuluja kertyy, samoin ehkä myös tullimaksuja?(Tämä on arvoitus, sillä joskus kirjapaketeistani on peritty tullia, joskus ovat taas tulleet suoraan postilaatikkoon??)
John Moses wrote:Amazonilta löytyy, samoin myös Western-Arms-books-kaupasta Belgiasta(erittäin hyvä kauppa!) ja kyllähän tuon tilaa sinulle vaikka Kuopion Suomalainen Kirjakauppa, ottavat tosin suolaisen välityspalkkion...Muista katsoa, että on tuorein painos, kirja ilmestyy aina vuoden tai kahden välein. Erityisen hyödyllinen osio kirjassa on alun värikuvaliite, jossa opastetaan kirjan käyttäjiä määrittelemään aseen kuntoluokka prosentteina - tämän kun suomalaiset kauppiaat ja myyjät joskus oppisivat...Karmein esimerkki elävästä elämästä sattui kohdalle parisenvuotta takaperin, kun hieroin puhelimessa kauppoja erään ammattikauppiaan kanssa ja kysyin paljonko hänen mielestään aseessa on alkuperäistä sinistystä jäljellä.Vastaus oli: "Ehkä noin 80 %". Kun sitten näin kapineen, en voinut uskoa silmiäni: lukonkehys puhtaalla raudalla ja jo ruskeaa patinaa pinnassa, piipussa jäänteitä sinistyksestä ja "plum browning" jo täydessä käynnissä...kysyin sitten että mihinkäs se 80 prosentin sinistys on hävinnyt, mutten saanut järkevää vastausta...eikä tullut kauppoja....mutta vielä takaisin tuohon Blue Bookiin: halvimmalla kirjan varmaan saisi jenkeistä esim. Ray Riling Booksilta, mutta postikuluja kertyy, samoin ehkä myös tullimaksuja?(Tämä on arvoitus, sillä joskus kirjapaketeistani on peritty tullia, joskus ovat taas tulleet suoraan postilaatikkoon??)
Joskus kirjapaketteja pääsee livahtamaan, nykyään harvemmin.Paketin päälle merkitty arvo ratkaisee,meneekö lähetys tulliin vai ei. Jos sisällön arvo postikuluineen alittaa 50e ,tullia ei tarvitse maksaa. Näin se meni ainakin joskus muinoin.
No tuo mainitsemani amazon $23 oli juri 2007 painoksen hinta, amazon on nopea ja edullinen, etkä joudu maksamaan veroja / tulleja, ellet tilaa postikuluineen yli $70 pakettia, kas kun se tullin pienin perittävä summa on muistaakseni 50 euroa !
Muuten menee offtopiciksi mutta, mainostettakoon amazonia vielä, olen tilaillut paljon erittäin harvinaisia levyjä amazonin käytettyjen puolelta, lähes ilmaiseksi, samoin käytettyjä moottoripyörä ja militaria kirjoja, tosin kaikissa kirjatapauksissa käytetyt kirjat ovatkin olleet käyttämättömiä, jopa alkuperäisissä muoveissa ja uusiin amazon hintoihin nähden paljon paljon edullisempia !!!
- j o n i -
Olenko väärässä jos väitän että vain 9mm kutsutaan ukko-mauseriksi ja 7,63 mauseriksi, 9mm kun on isompi? Paljonko tämänlaisesta paketista kukin olisi valmis maksamaan(en siis kysy oikeaa hintaa ) Num.tarkka 9mm ukko-mauser, eri numerolla oleva puukotelo ja 1kpl latauskampa.