Pieni lupakysymys
Pieni lupakysymys
Mitä mahtaa nykyisin maksaa ostolupa kiväärin sulkukappaleelle? Ei kait se ole se sama ~20E, jonka tiedostoaseesta joutuu maksamaan? 
Re: Pieni lupakysymys
Jos meinaat sotilaskiväärin sulkukappaletta niin et tartte koska sulla on hallussapitolupia sotilaskiväärille.CH wrote:Mitä mahtaa nykyisin maksaa ostolupa kiväärin sulkukappaleelle? Ei kait se ole se sama ~20E, jonka tiedostoaseesta joutuu maksamaan?
Last edited by 76253r on Tue Jul 29, 2008 15:09, edited 1 time in total.
Jep.
No jaa, pari euroa per kehys ja muut kilkkeet 1,70E kappale. Näin siis, jos PV:n hinnoilla mennään. Ainakin meilläpäin.76253r wrote:Itse saan tänään 12kpl sulkukappaleita.. Viime tiistaina hain 6 lukonkehystä (kaikki mahdolliset osat mukana), 6 lukkoa (ilman sulkukappaletta) ja tähtäintä ym. pientä hilpettä Mosin naganttiin.. ILMAISEKSI tietenkin. Mikähän on noiden "arvo"?
Mulle tarjottiin kerran makasiiniä 40€ ja lukonkehystä 40€.. Meinasin kirota mutta ilmaisin asian sitten nätisti myyjälle.. Kauppa jäi tekemättä.CH wrote:No jaa, pari euroa per kehys ja muut kilkkeet 1,70E kappale. Näin siis, jos PV:n hinnoilla mennään. Ainakin meilläpäin.76253r wrote:Itse saan tänään 12kpl sulkukappaleita.. Viime tiistaina hain 6 lukonkehystä (kaikki mahdolliset osat mukana), 6 lukkoa (ilman sulkukappaletta) ja tähtäintä ym. pientä hilpettä Mosin naganttiin.. ILMAISEKSI tietenkin. Mikähän on noiden "arvo"?
Jep.
Näin ainakin olen ymmärtänyt..CH wrote:Onko tosiaan noin? Taitaa olla laki aika huonosti hanskassa sitten...
Jep.
Jaa, pitääkö ne kumminkin käydä näyttämässä?
Sitä tässä porailen, kun ostin Tulan 1935-vuoden PE-lukkoaktion. Sanoin myyjälle, että pidä sulkukappale, ettei tarvitse lupia hommailla. Paketti osoittautui sitten kokonaan Tulan tekemäksi, syöttökotelon jousiosia lukuun ottamatta. Noh, pitänee pyytää se sulkukappalekin.
Vaikuttaisi olevan ihan ehta kampe tämä. Harmi kun ovat hioneet varikolla lukon sarjanumeron pois. Vielä kun saisi jostain puuttuvat ruuvit ja СП-leimatun Tulan piipun...

Sitä tässä porailen, kun ostin Tulan 1935-vuoden PE-lukkoaktion. Sanoin myyjälle, että pidä sulkukappale, ettei tarvitse lupia hommailla. Paketti osoittautui sitten kokonaan Tulan tekemäksi, syöttökotelon jousiosia lukuun ottamatta. Noh, pitänee pyytää se sulkukappalekin.
Vaikuttaisi olevan ihan ehta kampe tämä. Harmi kun ovat hioneet varikolla lukon sarjanumeron pois. Vielä kun saisi jostain puuttuvat ruuvit ja СП-leimatun Tulan piipun...

Kyllä ne täytyy käydä näyttämässä, taitaa olla sama 30 päivää kuin aseen hankinnassa.CH wrote:Jaa, pitääkö ne kumminkin käydä näyttämässä?
Jep.
Niin mun käsittääkseni tuo vaatii aseenosa ilmoituksen eli täytetään lupakaavake lappu johon osa merkitään ja se lapun leimaus maksaa sitten 18 euroa. Lappua pitäisi säilyttää itsellä ja luovuttaa osa myydessä tai aseenmukana pois. (Pyydät tietty että osa lähtee sun rekistereistä pois.
Ainakin kerran sain tehtyä niin että yhdellä 18 eur ilmotuksella tuli osia useampi kpl kirjatuksi. Mutta toisaalta ihmettelen miten menettelen, jos sitten myynkin tän kyseisen ilmotuksen sisältä yksittäin pois..
Varaudu siihen että se on pahimmillaan tuo 12 kpl x 18 euroa
Ainakin kerran sain tehtyä niin että yhdellä 18 eur ilmotuksella tuli osia useampi kpl kirjatuksi. Mutta toisaalta ihmettelen miten menettelen, jos sitten myynkin tän kyseisen ilmotuksen sisältä yksittäin pois..
Varaudu siihen että se on pahimmillaan tuo 12 kpl x 18 euroa