Aseita...
Nagan revolverin liipasinherkkyys.
Suomen kuuluisimman asegurun oppien mukaan, tätä herkkyyttä voi säätää, kunhan ei missään tapauksessa mene viilaamaan laukaisukoneiston osia.
Itselläni on tuollanen 1913 vuodelta 22 cal. Nagan, jonka laukaisua kevennin tuon gurun ohjeiden mukaan.
Alla olevissa kuvissa on tuo ase ja viimeiseen kuvaan olen laittanut popniitin osoittamaan paikkaa, jossa pidän laukauksen herkistämiseksi sopivan kokoista kovakumikiilaa (rungon ja alemman jousihaarukan välissä) ja lähtee niin kuin enkelin pusu.
PS Jos jollakin olis tietoa noitten Naganien putkituksesta 22:seksi niin kiinnostaisi. esim: Oliko näitä 22:sia henkilökohtaisena aseena sänitääri-naispartisaaneilla, yms.
Suomen kuuluisimman asegurun oppien mukaan, tätä herkkyyttä voi säätää, kunhan ei missään tapauksessa mene viilaamaan laukaisukoneiston osia.
Itselläni on tuollanen 1913 vuodelta 22 cal. Nagan, jonka laukaisua kevennin tuon gurun ohjeiden mukaan.
Alla olevissa kuvissa on tuo ase ja viimeiseen kuvaan olen laittanut popniitin osoittamaan paikkaa, jossa pidän laukauksen herkistämiseksi sopivan kokoista kovakumikiilaa (rungon ja alemman jousihaarukan välissä) ja lähtee niin kuin enkelin pusu.
PS Jos jollakin olis tietoa noitten Naganien putkituksesta 22:seksi niin kiinnostaisi. esim: Oliko näitä 22:sia henkilökohtaisena aseena sänitääri-naispartisaaneilla, yms.
Tuosta konstista Naganin laukaisun herkistämiseksi olen minäkin lukenut joskus.Näköjään toimiva konsti sitten noita .22 Naganeita on on tehty ihan alkuperäisinäkin, mutta suhteessa aika vähän. Aidot ovat tavoiteltuja keräilyesineitä.Ne tunnistaa siitä , että piippu ja rulla on alunperin tehty .22 patruunalle, ei holkitettu.Noita Nagaaneja on Suomessa muutettu pienoisrevolveriksi aika paljon, olihan 50-70 luvulla aihioita paljon saatavilla ja tarkkusampujilla kalustosta pula.Mitä tulee nais-sotilaitten aseistukseen Puna-armeijassa, he käyttivät aivan vakiokalustoa. Näitä nakskakkosia on todennäköisimmin käytetty Neuvostoliiton lukuisien nuoriso-ja urheiluorganisaatioiden ampumaharjoitusaseina.Suuren isänmaallisen sodan epätoivoisimpina päivinä lienee nämäkin aseet otettu taistelukäyttöön, koska niitä on länsimaihinkin kulkeutunut...Muuten, mitenkäs aseesi jyvä, näyttäisi ihan kuin olisi asennettu nurinpäin ?