Parabellumin piiput
Parabellumin piiput
Onko kellään tietoa kuvan mukaisista parabellumin piipuista ja panoksista.
Toinen on ilmeisesti PENNILÄINEN mutta mikä toinen 22 cal ???
Toinen on ilmeisesti PENNILÄINEN mutta mikä toinen 22 cal ???
- Attachments
-
- DSC04499.JPG
- (68.8 KiB) Downloaded 1780 times
Luger Or Pistola Parabellum.
Re: Parabellumin piiput
Penniläiseksi sitä 22kaliiperistakin sanottiin. Hylsy on shorttia lyhempi ja luoti on lyijyä ja kartiokärkinen.
Ylempi on P.n sisäpiippu joita ainakin SK-järjestö hommasi pienen erä -20 luvulla sisäharjoitteluun.Ainakin 2 erilaista versiota on ollut käytössä Suomessa.Alemmsta ei osaa sanoa muuta kuin ilmeisesti kyse on jostain vaihtosarjasta.
- greendevil
- sotvm1
Alempi on mitä todennäköisimmin tehty Lahti pistoolin piippuaihiosta, johon on istutettu pienosikiväärin piipusta tehty sisäpiippu, johon on tehty pesä short patruunalle
Mikäköhän piippujen ja panoksien arvo olisi jos laittaisin myyntiin?
Luger Or Pistola Parabellum.
- greendevil
- sotvm1
hmm sisäpiippu paukkuineen 100 +-30 €
ja toinen tekelepiippu noin 30 €
ja toinen tekelepiippu noin 30 €
Komppaan, sisäpiiput ovat olleet noissa hinnoissa !
- j o n i -
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
- Ukko-Pekka
- erikmest
Tarvitseekos penniläis-sisäpiippuun luvat?
- Ukko-Pekka
- erikmest
Mitäs lupahakemukseen täytyisi pistää kaliberiksi, kun tunnen penniläisen vain tuolla nimellä...
Kuriositeettina tuollainen olisi ihan mielenkiintoinen, ja eikös niitä penniläisiä vielä parilta valmistajalta saakkin. Tarvitseeko ammuntaan muuta kuin sisäpiipun ja joko 9mm tai 7,65 pistoolin (käy kait molempiin, vai).
Kuriositeettina tuollainen olisi ihan mielenkiintoinen, ja eikös niitä penniläisiä vielä parilta valmistajalta saakkin. Tarvitseeko ammuntaan muuta kuin sisäpiipun ja joko 9mm tai 7,65 pistoolin (käy kait molempiin, vai).
Muistaakseni ,tuo ei sovi kuin 7,65mm aseisiin ja niissäkin vain oikean mittaiseen piippuun.En tiedä onko noita 95-97,5mm piippuihin vai vain toiseen.Tuohon kuuluu vielä työkalu ,mutta puuttunee useimmiten.
[quote]Mitäs lupahakemukseen täytyisi pistää kaliberiksi, kun tunnen penniläisen vain tuolla nimellä...[/quote]
Olisko tuo cal. 4mm ok?
Olisko tuo cal. 4mm ok?
Si vis pacem, parabellum...
- Re-Activator
- ylik
Penniläinen on tosiaan 6 millin Flobert/.22 BB, mutta onkos tuo bellumeissa käytetty neljämillinenkin Flobertin keksintöä?
Edit. itse itselleni vastaten 4mm M20 patruunan kehitteli RWS:llä työskennellyt Karl Weiss.
Edit. itse itselleni vastaten 4mm M20 patruunan kehitteli RWS:llä työskennellyt Karl Weiss.