Ukko mauser C-96
Re: Ukko mauser C-96
Pohjan alta rungosta ei mun laitteissa myöskään numeroa löydy mutta lippaan pohjassa on kyllä numero sisäpuolella
Muuten onko "sisäkaluilla" eroa tavallisella ukko mauserilla verrattuna tuommoiseen sarjatuli malliin? Elikkä sopiiko palikat keskenään jos heittää tavallisen piippu/lukko systeemit sarja vehken runkoon ja millainen pauke sitten kuuluu? (laukaus....laukaus... vai prrr.............. )
- Ukko-Pekka
- erikmest
Olisi lyhyt mauser kysymys:
Missä hintaluokassa hyväkuntoiset kotelottomat sekasikiö C96:set liikkuvat? Riittää että piippu on kohtuullisessa kunnossa ja ase on ulkoisestikkin semmoinen että sitä viitsii katsoa Onko 9mm ja 7,63 versioilla sekasikiöinä eroa hinnassa?
Missä hintaluokassa hyväkuntoiset kotelottomat sekasikiö C96:set liikkuvat? Riittää että piippu on kohtuullisessa kunnossa ja ase on ulkoisestikkin semmoinen että sitä viitsii katsoa Onko 9mm ja 7,63 versioilla sekasikiöinä eroa hinnassa?
-
- res vänr
Onko pislari kulkenut saman matkan kotelon kanssa? Siis täsmääkö numerot?
GOTT MIT UNS
Kuuluuko kotelonkannen sisäpuolella olla aseen sarjanumeron kolme viimeistä numeroa, vai onko numero vain etupään kiinnitys raudassa?
-
- res vänr
samoin. tuolla tietokonegrafiikan maailmassa voi olla vaikka damaskikaiverretun mauserin rihlapalkissa, mutta siellähän jopa kommunismi toimii ja gruusian iso poika on jälleen muodissa.
olisi mukava nähdä nashit vastustamassa valkovenäjän menoa banderollit smirnassa!
onko muuten noiden "bolojen" suhteen tullut mitään lisävalaistusta, eli tuliko venäjälle toimitetuista aseista oma sarjansa tai toimituksen alku ja loppupään numeroita ylös.
olisi mukava nähdä nashit vastustamassa valkovenäjän menoa banderollit smirnassa!
onko muuten noiden "bolojen" suhteen tullut mitään lisävalaistusta, eli tuliko venäjälle toimitetuista aseista oma sarjansa tai toimituksen alku ja loppupään numeroita ylös.
Onko ensinmäisissä 9mm ukko-mauserin kahvalevyissä 9 numero?
Kaverilla on 9mm 96:n ja kahvalevyissä ei ole ysiä.Kahvalevyt ovat taatusti alkuperäiset.Numero alle 30:ntä tuhatta,jos numerolla on jotain merkitystä?Piipun alapuolella om M:kirjain ja ns.juutalaisten tähti(kuusisakarainen).Tarinan mukaan ase on tullut maahan aktivistien toimesta 1900-luvun alussa jollain aselaivalla( ei Grafton).Onko vastaavilla merkinnöillä muitakin mausereita?
Aselaiva Equity toi Saksasta loka-marraskuussa 1917 1. retkellään muun varustuksen ohessa 200 mauserpistoolia. Toisella samaisen laivan aseiden tuontiretkellä joulukuussa saatiin ilmeisesti maihin n. satakunta pistoolia. Myös sukellusvene U.C. 57:llä tuli jokin määrä pistooleja.
Jääkäreiden mukana pistooleja tuli tietenkin jonkin jokunen sata lisää.
Lähteet, joita minulla on käytettävissä puhuvat sekä Mauser -pistooleista, että pelkistä pistooleista, joten en ole varma ovatko kaikki nämä mainitut aseet oleet Mausereita.
Minulla ei ole tietoa, että aiemmin olisi tullut muita tässä tai aiemmissa viesteissä mainittujen laivojen lisäksi muita asekuljetuksia.
Jääkäreiden mukana pistooleja tuli tietenkin jonkin jokunen sata lisää.
Lähteet, joita minulla on käytettävissä puhuvat sekä Mauser -pistooleista, että pelkistä pistooleista, joten en ole varma ovatko kaikki nämä mainitut aseet oleet Mausereita.
Minulla ei ole tietoa, että aiemmin olisi tullut muita tässä tai aiemmissa viesteissä mainittujen laivojen lisäksi muita asekuljetuksia.
Viha vienyt ei meitä kamppailuun,
Vei entismuistojen mahti.
Vei nuijamiehet ja vänrikki Stool,
Vei Jääkäri-marssin tahti.
Vei entismuistojen mahti.
Vei nuijamiehet ja vänrikki Stool,
Vei Jääkäri-marssin tahti.