Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Nyt tarvittaisiin patruunankeräilijäin arviota.
Tarjolla olisi peltilaatikkoon pakattuja 7,65Pb-patruunoita, 50kpl/ltk, ilmeisesti
Suomen armeijalle purkitettuja (onko jollain tarkempaa tietoa?). Toisessa päässä
repäisypanta ja kanteen oli stanssattu tuo sisällön kertova suomenkielinen teksti.
Onko kuinka harvinaista herkkua ja missä hinnoissa tällaiset liikkuvat?
Menisi keräilykäyttöön.
Tarjolla olisi peltilaatikkoon pakattuja 7,65Pb-patruunoita, 50kpl/ltk, ilmeisesti
Suomen armeijalle purkitettuja (onko jollain tarkempaa tietoa?). Toisessa päässä
repäisypanta ja kanteen oli stanssattu tuo sisällön kertova suomenkielinen teksti.
Onko kuinka harvinaista herkkua ja missä hinnoissa tällaiset liikkuvat?
Menisi keräilykäyttöön.
Romumuurahainen
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Huutonetissä niitä välillä liikkuu ja hinnat menivät kai johonkin 120-150€ tietämiin.Olof wrote:Nyt tarvittaisiin patruunankeräilijäin arviota.
Tarjolla olisi peltilaatikkoon pakattuja 7,65Pb-patruunoita, 50kpl/ltk, ilmeisesti
Suomen armeijalle purkitettuja (onko jollain tarkempaa tietoa?). Toisessa päässä
repäisypanta ja kanteen oli stanssattu tuo sisällön kertova suomenkielinen teksti.
Onko kuinka harvinaista herkkua ja missä hinnoissa tällaiset liikkuvat?
Menisi keräilykäyttöön.
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Nuoruudessani nuokin olivat niin halpoja että purkit avattiin ja patruunat ammuttiin 
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Kyllä noita purkkeja ainakin silloin tällöin messuilla näkee, parabellumin patin lisäksi on ainakin 7,65 browning patruunaa sisältäviä säilykkeitä. Minkälaisen paketin tällainen purkki sisältää, 1 vaiko 2 askia, merkinnöillä vai ilman?
Yksi parabellumin muonapurkki löytyy, eikä ole tullut mieleenkään avata, vaikka uteliaisuus vaivaakin...
Yksi parabellumin muonapurkki löytyy, eikä ole tullut mieleenkään avata, vaikka uteliaisuus vaivaakin...
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Avaamissani purkeissa oli kussakin kaksi normaalia 25 patruunan pahvirasiaa jotka merkinnöiltään olivat vanhan muistikuvani mukaan täysin tavanomaisia.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Ja vastaus tuli jälleen kuin apteekin hyllyltä. Kiitokset.
"Aseeton kansa on kelvoton!" J.V. Snellman
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
kertakäyttökamaa, halpoja siis 
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Aika kovissa hinnoissa tuon Huuto.netin perusteella.
Ei sulla markham ole mitään muistikuvaa messuhinnoista? Heitä nyt jotain...
On kuulemma tullut vastaan myös 50kpl rasioita ja mikä erikoisinta, ovat olleet
näitä (Tuosta Oeldicht-tekstistä en ole varma. Mitä se muuten tarkoittaa?):

Ei sulla markham ole mitään muistikuvaa messuhinnoista? Heitä nyt jotain...
On kuulemma tullut vastaan myös 50kpl rasioita ja mikä erikoisinta, ovat olleet
näitä (Tuosta Oeldicht-tekstistä en ole varma. Mitä se muuten tarkoittaa?):

Romumuurahainen
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Oeldicht = Oilproof
mutta siis nallit eivät sisällä elohopeaa
mutta siis nallit eivät sisällä elohopeaa
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
HL/A wrote:Nuoruudessani nuokin olivat niin halpoja että purkit avattiin ja patruunat ammuttiin
-Toiset tekee sitä vieläkin silloin tällöin.
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Vanhoja 25kpl patruunaaskeja noissa olen nähnyt myös olevan. Ns.hermeettisesti pakattuja. Tavallisia pb7.65 patruunoita. Alkavat olla noiden sinisten gego patruunoiden kanssa vaan niin vanhoja, että itse jätän ampumatta omissa pyssyissäni. Ainakin gegot ovat 4o-50 luvun tuotteita, ja hylsyt halkeilee ammuttaessa. Ja latingit alkavat olla aika kovia ruudin hajoamisen ansiosta.
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Juu, kyllä täälläkin on meininki nuo oikein vanhat patruunat jättää ampumatta ja säilytellä
vain keräilyllisessä mielessä.
Tuli sitten hommattua tölkillinen Bellumin murkinaa:
vain keräilyllisessä mielessä.
Tuli sitten hommattua tölkillinen Bellumin murkinaa:
Last edited by Olof on Tue Apr 17, 2018 17:11, edited 1 time in total.
Romumuurahainen
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Tuli vastaan kantaleimattomia kuteja kirkkaalla, ilmeisesti niklatulla luodilla.
Minkähän verstaan tekemiä ovat? Ikääkin taitaa jo olla melkoisesti.
Mites noitten DWM K 471 ikä jotka näkyvät huonosti kuvassa?

Minkähän verstaan tekemiä ovat? Ikääkin taitaa jo olla melkoisesti.
Mites noitten DWM K 471 ikä jotka näkyvät huonosti kuvassa?

Romumuurahainen
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Joskus aikoinaan noita itse ihmettelin. Ja muistaakseni dwm471 oli tehty ennen sotia tai sotien aikaan, koska taisi sulkeutua dwm tehtaat viim v-45. Ja se kantaleimaton (nalli mustalla lakalla sinetöity) oli sakon ensimmäisiä lataamia 7.65 paran patruunoita 30luvulta, ennen kun ottivat käyttöön so-kantaleimat.
Re: Vanhoista 7,65 Parabellum-patruunoista
Kiitoksia tiedoista.
Pieni yllätys että leimattomat ovat ihan kotimaista tuotantoa.
Ei keltään löytyisi kuvaa rasiasta jossa noita em patruunoita on?
Pieni yllätys että leimattomat ovat ihan kotimaista tuotantoa.
Ei keltään löytyisi kuvaa rasiasta jossa noita em patruunoita on?
Romumuurahainen






