Paljonkohan noita Barretteja valtiolle on hankittu ? Ei ilmeisesti kovinkaan suuressa käytössä ollut, eikä muutenkaan enää ole puolustusvoimien kivääriase luettelossa ? Mikähän noiden kohtalo on ?
- j o n i -
12.7 TKIV 2000 Barrett M82A1
12.7 TKIV 2000 Barrett M82A1
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Re: 12.7 TKIV 2000 Barrett M82A1
XX kpl
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
Jollain MPK:n kursilla saatiin pidellä, muttei ampua - vieressä oli verrokkina Sako - Barrett oli siihen verrattuna melkoinen rohjo..
Kovin tuo Barrett ase- ja valmistustekniikallaan jakaa ihmisten mielipiteitä, kovasti haukutaan sen käyntiä, mutta toinen samalla kehuu, noissa kommenteissaan ihmiset eivät usein muista kertoa, kumpaa pultti- vai puolimoottori peliä arvostelevat, joten osa taitaa olla ihan vaan kuulopuheita.
Samoin, yleisesti .50BMG kyllä vaikka onkin vanha konekivääripatruuna on se ballistisilta ominaisuuksiltaan hyvä, etenkin ajatellen ammuksen energiaa. Sitten tulee näitä, jotka sen tietenkin haukkuvat, kehuvat vaikka Cheytackit pilviin, mutta kun tarvitaan massapatruunaa on varmasti tuo .50BMG paljon järkevämpi, kuin esim. .408CheyTac, kun Cheyenne taitaa pitää ko. kaliiperin yksi oikeudella ?
Kovasti polttelisi Barretin hankinta, mutta onneksi niitä ei pilvinpimein näillä nurkilla pyöri, joten kukkaroystävällisemmin taidan ensin hankkia L-39:n sehän on vielä rohjompi, kuin tuo Barrett...
- j o n i -
Samoin, yleisesti .50BMG kyllä vaikka onkin vanha konekivääripatruuna on se ballistisilta ominaisuuksiltaan hyvä, etenkin ajatellen ammuksen energiaa. Sitten tulee näitä, jotka sen tietenkin haukkuvat, kehuvat vaikka Cheytackit pilviin, mutta kun tarvitaan massapatruunaa on varmasti tuo .50BMG paljon järkevämpi, kuin esim. .408CheyTac, kun Cheyenne taitaa pitää ko. kaliiperin yksi oikeudella ?
Kovasti polttelisi Barretin hankinta, mutta onneksi niitä ei pilvinpimein näillä nurkilla pyöri, joten kukkaroystävällisemmin taidan ensin hankkia L-39:n sehän on vielä rohjompi, kuin tuo Barrett...
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
-
- kaartsotvm3
Hämärä muistikuva Barrettien määrästä on 12 kpl, mutta saatan olla ihan väärässäkin...
Viime päässä sulatto, siviileille niitä tuskin poistossa myydään.Rokka wrote:Mikähän noiden kohtalo on ?
- KlausRautahattu
- erikmest
Vois luulla että menee dekoksi jos ei sitten sulattoon.M/62 wrote: Viime päässä sulatto, siviileille niitä tuskin poistossa myydään.
Pv:n päätös 1945 vuoden jälkeen valmistuneiden aseiden myyntikiellosta (jopa dekona) tulee vastaan.KlausRautahattu wrote:Vois luulla että menee dekoksi jos ei sitten sulattoon.M/62 wrote: Viime päässä sulatto, siviileille niitä tuskin poistossa myydään.
- Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että luvallisten ja toisaalta luvattomien aseiden kohdalla pätevät täysin erilaiset lainsäädäntömuutokset ja erilaiset toimet, sanoo Holmlund.
Kyllähän niitä jonkin verran varastoissa on, itse tuli useampaa asetta käpisteltyä ja huollettua varusmiesaikana, ja lippaallinen ammuttuakin. On muuten harvinaisen mukava ja hyvä ampua, rekyyli ei ole ollenkaan paha vaan pehmeähkö tuuppaus.