SVT40 scope
Kyllä se on aito Komzin tehtaan vuonna 1943 tekemä SVT-kiikari. Reprot tunnistaa tässä tyypissä siitä, että parin sentin päässä okulaaripäästä on muutaman millin levyinen rengas, aidoissa pelkkä sauma. Lisäksi repro PU:ille/SVT-kiikareille on ominaista, että säätötornien ruuvien kannat ovat tasaisia, aidoissa pyöreitä.
Meikäläisen orkkiskiikari on eri tehtaan tekemä, siksi siinä on myös erilaiset leimat. Aikaisemmin mulla oli repro-kiikari ja jalka, jotka leimoista päätellen selvästi imitoivat tuon tehtaan tekelettä.
REPRO:
AITO:
Meikäläisen orkkiskiikari on eri tehtaan tekemä, siksi siinä on myös erilaiset leimat. Aikaisemmin mulla oli repro-kiikari ja jalka, jotka leimoista päätellen selvästi imitoivat tuon tehtaan tekelettä.
REPRO:
AITO:
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
Katos, sinäkö tilasit sen jo? Eihän tuo "sold out" palanut, silloin kun nakkasit sen koriin? Tai no, kaipa systeemi olisi silloin herjannut. Onnea jalan etsintään, tuurilleen voi löytyä helpostikin. Onhan näitä sentään muutama kymmenen tuhatta tehty. Jos Tulan pyssyyn laitat niin samalla nuo ruuvin reijät peittyy kätevästi.
Last edited by CH on Sun Dec 16, 2007 16:23, edited 1 time in total.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
Jep, kyllä se tuli vasta kauppojen jälkeen. Täytyy haalia nuo eurooppaan kuuluvat vehkeet takaisin varsinkin nyt, kun halvalla saa...
On tuossa muutama jalka ollut tarjolla, mutta pyynnit ovat olleet vielä hieman kovia.
Tulaan se pitää laittaa niin saa tosiaan nuo reijätkin piiloon.
Selvis nyt sitten sekin, etten nyt ihan heti hävitä kumpaakaan.
Jenkki forumillahan näyttää muuten olevan ihan oikeaa tietoakin.
On tuossa muutama jalka ollut tarjolla, mutta pyynnit ovat olleet vielä hieman kovia.
Tulaan se pitää laittaa niin saa tosiaan nuo reijätkin piiloon.
Selvis nyt sitten sekin, etten nyt ihan heti hävitä kumpaakaan.
Jenkki forumillahan näyttää muuten olevan ihan oikeaa tietoakin.
- Polarfuchs
- sotvm1
Minun mielestäni No31435 on se repro. Sirppi ja vasara täysin identtisiä tohon repro-SVT-kiikariin, joka mulla ennen oli. Verratkaapa huviksenne noihin muihin saman tehtaan tekemiin, jossa siis sirpin ja vasaran alla tuommoinen linssin kuva.
Kolmonen (3) on valmistusnumerossa erilainen kuin tuon aikakauden muissa saman valmistajan tähtäimissä.snayperskaya wrote:Minun mielestäni No31435 on se repro. Sirppi ja vasara täysin identtisiä tohon repro-SVT-kiikariin, joka mulla ennen oli. Verratkaapa huviksenne noihin muihin saman tehtaan tekemiin, jossa siis sirpin ja vasaran alla tuommoinen linssin kuva.
Hyvä pointti. Aika jännä juttu, että ko. valmistaja käytti sota-aikana tuollaista länsimaisen näköistä kolmosta. Yleensä esim. aseiden sarjanumeroissa kolmosen yläosa oli vaakasuora viiva, sillä kyrillisissä aakkosissa "3" tarkoittaa Z-kirjainta...Väbä wrote:Kolmonen (3) on valmistusnumerossa erilainen kuin tuon aikakauden muissa saman valmistajan tähtäimissä.snayperskaya wrote:Minun mielestäni No31435 on se repro. Sirppi ja vasara täysin identtisiä tohon repro-SVT-kiikariin, joka mulla ennen oli. Verratkaapa huviksenne noihin muihin saman tehtaan tekemiin, jossa siis sirpin ja vasaran alla tuommoinen linssin kuva.