Lukonkammen taivutus
Lukonkammen taivutus
Mä tein itse m27-39 projektiini taivutetun kammen, jatkokappaleena käytin pitkää osin kierteytettyä 8.8 m10 pulttia. Mutterikanta pois ja pyörimään akkukoneeseen, hiottiin raspiroopella sinkitys pois. Vanha tappi poikki ja hitsaamalla jatkopalaan. Taas raspiroopella hitsisauma näkymättömiin. Pillillä punahehkuiseksi ja 90asteen taivutus. Ylimääräiset millit pois ja hitsaamalla kiinnii lukkorunkoon. Dremelillä ja moottorisahaviilallla hitsisaumojen siistiminen ja 400 paperilla kiilloitus jotta lämpötaivutuksen jäljet saatiin pois. Aikaa meni kaikkiaan n1.5h.
Joo, tiedän että tappi kiinnitettiin "väärään" kohtaa lukkorungossa mutta se oli pakon sanelemaa jotta sain tapin liikkumaan kiikarikiskon kanssa.
Tässä näkyy miksi kampi kiinnitettiin niin taakse kuin mahdollista.
FTR-edit: pätkäisty osa keskustelusta tänne
Joo, tiedän että tappi kiinnitettiin "väärään" kohtaa lukkorungossa mutta se oli pakon sanelemaa jotta sain tapin liikkumaan kiikarikiskon kanssa.
Tässä näkyy miksi kampi kiinnitettiin niin taakse kuin mahdollista.
FTR-edit: pätkäisty osa keskustelusta tänne
Ammunta on ihmeellinen laji. Se vie mennessään.Paluuta ei ole
Siistiä työtä. Ei tämä mullekaan ihan vierasta puuhaa ole, kaksi tappia on tullut taivutettua. Viimeksi viime kesänä ymppäsin erään jo eläkkeelle siirtyneen PU:n takaisin sota-ajan konfiguraatioon.
NELJÄNTENÄTOISTA VIIDENTOISTA JÄLKEEN KOHDALLA JOHON JOENSUUN KAUPUNKI NÄKYY ODOTTAA ST CH KOKEESSA ENEMPIÄ OHJEITA ELLEI PIKAISTA PERUUTUSTA STOP
- greendevil
- sotvm1
hyvä
hyvä on siis moni muukin noita rakennellut, ilmankos noita erilaisisia variaatioita liikkuu maailmalla niin paljon
- Tervakumpu
- alik
[quote="jyri.h"]Mä tein itse m27-39 projektiini taivutetun kammen, jatkokappaleena käytin pitkää osin kierteytettyä 8.8 m10 pulttia. Mutterikanta pois ja pyörimään akkukoneeseen, hiottiin raspiroopella sinkitys pois. Vanha tappi poikki ja hitsaamalla jatkopalaan. Taas raspiroopella hitsisauma näkymättömiin. Pillillä punahehkuiseksi ja 90asteen taivutus. Ylimääräiset millit pois ja hitsaamalla kiinnii lukkorunkoon. Dremelillä ja moottorisahaviilallla hitsisaumojen siistiminen ja 400 paperilla kiilloitus jotta lämpötaivutuksen jäljet saatiin pois. Aikaa meni kaikkiaan n1.5h.
Onkos tuossa Jyri sinun m27-39 rojektissa 27:n laukaisulaitetta. Eikös liipaisinjousi ole tappi-kiinnityksellä liipasimessa olevien reikien läpi. Kiinnittyykö m27 em. liipaisin systeemi pelkästään kehykseen liipaisinjousen kiinnitysruuvilla ja koko systeemin normaali akselitappi-kiinnitys kehykseen jää uupumaan. Itselläni on yksi 27-versio liipaisin laitteesta, jossa ei ole liipaisimessa kuin liipaisinjousen tappiliitosta varten olevat reiät. Opastakaa joku minua tietämätöntä...
Ainiin, laittaisitko Jyri muutamia detaljikuvia sinun 28-57/76:n taivutetusta lukon kammesta (mikähän on taivutuskulma ja kammen pituusmitat noin~ tarkkuudella), eikös se ollut ihan virallinen versio kammesta (AV1)?
Onkos tuossa Jyri sinun m27-39 rojektissa 27:n laukaisulaitetta. Eikös liipaisinjousi ole tappi-kiinnityksellä liipasimessa olevien reikien läpi. Kiinnittyykö m27 em. liipaisin systeemi pelkästään kehykseen liipaisinjousen kiinnitysruuvilla ja koko systeemin normaali akselitappi-kiinnitys kehykseen jää uupumaan. Itselläni on yksi 27-versio liipaisin laitteesta, jossa ei ole liipaisimessa kuin liipaisinjousen tappiliitosta varten olevat reiät. Opastakaa joku minua tietämätöntä...
Ainiin, laittaisitko Jyri muutamia detaljikuvia sinun 28-57/76:n taivutetusta lukon kammesta (mikähän on taivutuskulma ja kammen pituusmitat noin~ tarkkuudella), eikös se ollut ihan virallinen versio kammesta (AV1)?
Mulla ei ollut tuossa projektikiväärissä kaksseiskan laukaisulaitetta, itse asiassa ainoat m27 osat olivat kehys ja yhdyssäle.Tervakumpu wrote:
Ohessa kuva m27 laukaisulaitteesta:
Sekä m28-57/76 taivutettu lukonkampi, sen pituus on 67mm (lukon yläpinnasta kuulan päähän):
- Tervakumpu
- alik
Ok, joo meikäläisellä on just täsmälleen samanlaine 27 laukaisusysteemi. Onko se tosiaan niin että koko systeemi tulee kehykseen kiinni vain liipaisinjousen kiinnitysruuvilla (ei oikee näyttäis olevan muutakaa vaihtoehto )? Eikös tuo liipaisin heilu laukaisukynnykseen asti kuin "helistin", eli ei ole tavallaan palautuvaa etuvetoa?
Tuollainen syntyy helposti:
-ostetaan lukkorunko-> työstetään siihen n.10x4mm syvennys (ei lohenpyrstöä ainakaan mulla)
-ostetaan esim Honkongista sopivan levyinen kiintolenkkiavain jonka varresta saapi tehtyä tuollaisen litteän kammen jonka leveys varresta n.12mm
-vanhasta lukkorungosta irroitettu nuppi hitsataan tuohon litteään varteen
-taivutetaan litteä osa n.30mm kohdalta->koko mitaksi muodostuu n.67mm
Astelevyä ei löydy kotoa joten taivutuskulman joutuu päättelemään kuvista
-ostetaan lukkorunko-> työstetään siihen n.10x4mm syvennys (ei lohenpyrstöä ainakaan mulla)
-ostetaan esim Honkongista sopivan levyinen kiintolenkkiavain jonka varresta saapi tehtyä tuollaisen litteän kammen jonka leveys varresta n.12mm
-vanhasta lukkorungosta irroitettu nuppi hitsataan tuohon litteään varteen
-taivutetaan litteä osa n.30mm kohdalta->koko mitaksi muodostuu n.67mm
Astelevyä ei löydy kotoa joten taivutuskulman joutuu päättelemään kuvista
- greendevil
- sotvm1
tulossa
Noita on kulemma nyt melkein jokaiselle tulossa myyntiin viimeistään 2008 tampereelle
kun noita kyselin niin ainakin 3 myyjää näin ilmoitti "pitää tehdä muutama" millaisia on tulossa niin en tiedä.
kun noita kyselin niin ainakin 3 myyjää näin ilmoitti "pitää tehdä muutama" millaisia on tulossa niin en tiedä.
- greendevil
- sotvm1
Turku
Ei ole näkynyt kampia, mutta ehkä jo Turun messuilla olisi
Oheiselta sivulta näyttäisi löytyvän 2kpl litteällä kammella olevia taivutettuja ta-m39 kampia. Tiedä sitten kuinka autenttisia ovat.
http://www.aseetjavaraosatkaihakkinen.f ... sat&scid=6
Jos ei mainostaa saa, työnnettäköön tikku silmääni
http://www.aseetjavaraosatkaihakkinen.f ... sat&scid=6
Jos ei mainostaa saa, työnnettäköön tikku silmääni
Re: Lukonkammen taivutus
Oliskos näitä m28-57/76 lukonkampia jostain saatavilla?
Olis yksi projekti mihin tarvis saada
Olis yksi projekti mihin tarvis saada