Mikä kone on kyseessä?
Mikä kone on kyseessä?
Ei ole sotakone, mutta isäni sotakuvissa tuo oli. Siis mikä on kone.
Pauligin kahvia mainostaa. Onko tuo sama (samanlainen) kone joka on Seutulassa lentoaseman katossa? Tietäjät vastatkaa.
Tässä sitä ihmetellään ihan porukalla:
Kiitos Sako, Junkers tuo on.
Pauligin kahvia mainostaa. Onko tuo sama (samanlainen) kone joka on Seutulassa lentoaseman katossa? Tietäjät vastatkaa.
Tässä sitä ihmetellään ihan porukalla:
Kiitos Sako, Junkers tuo on.
Last edited by Väbä on Wed May 14, 2008 19:43, edited 1 time in total.
Samasta koneesta taitaa olla kysymys.Koneen rekkari on OH-ABB ja hyvällä mielikuvituksella rungosta erottaa -BB loppuosan.
Tämmöinen kone kuitenkin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Junkers_A_50_Junior
Tämmöinen kone kuitenkin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Junkers_A_50_Junior
Osallistui tuon mukaan sotaan vuosina 1939-42. Bremer ilmeisesti ottanut tuossa kylmää kyytiä. Kuvasarjassa on vielä tämä kuva koneesta:sako92s wrote:Samasta koneesta taitaa olla kysymys.Koneen rekkari on OH-ABB ja hyvällä mielikuvituksella rungosta erottaa -BB loppuosan.
Tämmöinen kone kuitenkin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Junkers_A_50_Junior
- Tulenjohtomies
- kenr
- Posts: 1959
- Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
- Contact:
- Tulenjohtomies
- kenr
- Posts: 1959
- Joined: Sun Apr 20, 2008 11:03
- Location: Михайловская артиллерийская академия Санкт-Петербург
- Contact:
Hitsi kun ei ole hajuakaan missä nuo kuvat on otettu. Meidän sukumme on kotoisin Pohjois-Karjalasta Joensuun vierestä. Tuo takana näkyvä rakennus jos selviäisi mistä ja mikä se on, niin homma helpottuisi suuresti.
Pitää vielä kysäistä vanhalta äidiltäni, onko hänellä tuosta tietoa. Otettu varmaan vähän ennen sotia.
Nuo kuvat on kehitetty sen ajan tapaan suoraan filmin pinnalta oikovedoksena, joten kuvakoko on n. 6x9 cm. Voisihan noita yrittää tarjota sinne ilmailumuseoon, jos ensin käyttäisi jollain valokuvaajalla monistettavana ja suurennettavana niin isoksi kun hyvin saa.
Pitää vielä kysäistä vanhalta äidiltäni, onko hänellä tuosta tietoa. Otettu varmaan vähän ennen sotia.
Nuo kuvat on kehitetty sen ajan tapaan suoraan filmin pinnalta oikovedoksena, joten kuvakoko on n. 6x9 cm. Voisihan noita yrittää tarjota sinne ilmailumuseoon, jos ensin käyttäisi jollain valokuvaajalla monistettavana ja suurennettavana niin isoksi kun hyvin saa.
Laita kuva tuonne, niin luulen että selviää paikkakin:)
http://www.flightforum.fi/forum/index.p ... 1.480.html
http://www.flightforum.fi/forum/index.p ... 1.480.html
Piti sitä ihan äipältä kysyä ja vastaus tuli kun apteekin hyllyltä. Kuvat on otettu Pohjois-Karjalan kansanopistolla Niittylahdessa. Vuotta hän ei muistanut, mutta sanoi isäni olleen sellainen keskenkasvuinen, eli otettu 1930-luvun alkupuolella. Bremer laskeutui tuohon Pyhäselän jäälle.Savu wrote:Laita kuva tuonne, niin luulen että selviää paikkakin:)
http://www.flightforum.fi/forum/index.p ... 1.480.html
Wäinö Bremerin matkalennot 1930-luvulla olivat omalta osaltaan tuomassa Suomea "maailmankartalle". Kun konetta katselee lentoasemalla ja vertaa nykyaikaisiin koneisiin, niin on siinä HIUKAN eroa! Kun nykyinen liikennekone vetelee jopa yli 800 km/h, niin Bremer päristeli hiukan nykyisiä moottoritienopeuksilla kovempaa.
nykypilotin luottaessa tutkaan, radioon, gps:n ja tietokoneeseen - kompassin ollessa toki varalla - Wäinö ajeli pelkän kartan, kompassin ja kellon avulla.
Lentäjän kuolema tuli Wäinö Bremirinkin osaksi joulun alla 1964. Karhumäen "Lentopoikia"-kirjassa on hyvä luku Bremerin lennoista.
nykypilotin luottaessa tutkaan, radioon, gps:n ja tietokoneeseen - kompassin ollessa toki varalla - Wäinö ajeli pelkän kartan, kompassin ja kellon avulla.
Lentäjän kuolema tuli Wäinö Bremirinkin osaksi joulun alla 1964. Karhumäen "Lentopoikia"-kirjassa on hyvä luku Bremerin lennoista.