Itsellä löytyy G.W.S ja tikkakoskea useampi, G.W.S mallia kahella erillaisella tekstillä. FN, DM, Nuoli ja jousipyssy sekä joku ilmeisesti neukku valmistetta h tai u
Edit: Se olikin tuo viimeinen ww1 aikanen neukku, Kyrillinen p. Ei ainakaan tuolta http://7.62x54r.net löytyny FN leimattua sidettä, liekö harvinainen
Sky:n patruunakampakasan keskeltä tuli vastaan kaksi Mauserin patruunasidettä. Toisessa tuo valmistaja Kynoch, joka ilmeisesti on Englantilainen. Tuntuu hieman erikoiselta, että siteitä suojeluskuntalaisille on kulkeutunut Englannista? Miksi britit on valmistaneet mauserin siteitä?
edit: ei pitäis kirjoitella yöllä silmät ristissä.
Last edited by Sturmmann on Fri Aug 01, 2008 11:50, edited 2 times in total.
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.
Sturmmann wrote:Sky:n patruunakampakasan keskeltä tuli vastaan kaksi Mauserin patruunasidettä. Toisessa tuo valmistaja Kynoch, joka ilmeisesti on Englantilainen. Tuntuu hieman erikoiselta, että siteitä suojeluskuntalaisille on kulkeutunut Englannista? Miksi britit on valmistaneet mauserin siteitä?[/i]
Kynoch valmisti patruunoita JAPANILAISEEN kivääriin ja luonnollisesti myös siteitä. Patruunoita jäi vapaussodan jälkeen suomeen paljon. Eli tuo Sturmmann:in alempi side on Arisakan, ei Mauserin.
Sturmmann wrote:Sky:n patruunakampakasan keskeltä tuli vastaan kaksi Mauserin patruunasidettä. Toisessa tuo valmistaja Kynoch, joka ilmeisesti on Englantilainen. Tuntuu hieman erikoiselta, että siteitä suojeluskuntalaisille on kulkeutunut Englannista? Miksi britit on valmistaneet mauserin siteitä?[/i]
Kynoch valmisti patruunoita JAPANILAISEEN kivääriin ja luonnollisesti myös siteitä. Patruunoita jäi vapaussodan jälkeen suomeen paljon. Eli tuo Sturmmannin alempi side on Arisakan, ei Mauserin.
Aivan, kiitoksia. En vaivautunut itse asiaa kummemmin selvittämään. Tietty samoja Mauserkantaisia panoksia. Eli kylällä liikkuu todennäköisesti sitten "risukasojakin"...
Ei oikeaan, ei vasempaan, vaan eteen eestä Suomenmaan.