-- "injstrument" sano ryssä kun rautakangen näki -- eli on todettava että arska on liian monimutkainen naapureilleSpiess wrote:Mitä sano?
KIVARI M-15 A4
Hellurei on vittu ruottiksi ja pesuvati venäjäksi.
Älkää nyt kuitenkaan miestä masentako taas kaikella poliittisella potaskalla!
wittmann on varmasti asiallisin puolestapuhuja tuolle muropaketin kylkiäiselle.
No, sano ny! Arska on ihan hyvä pyssy!
(Se vaan, että tosi paikassa koneen pitää toimia...)
Älkää nyt kuitenkaan miestä masentako taas kaikella poliittisella potaskalla!
wittmann on varmasti asiallisin puolestapuhuja tuolle muropaketin kylkiäiselle.
No, sano ny! Arska on ihan hyvä pyssy!
(Se vaan, että tosi paikassa koneen pitää toimia...)
Kiitokset Herr Savupallo kauniista kommentista.
Jos ei arska olisi noin tarkka ja VÄLILLÄ nopea pyssy, niin mulla olisi varmasti 223 ja ak-sukuinen...
No mulla on ensi su ekat kisat säädettävillä kaasuilla ja seuratkaa myyntipalstaa, niin tiedätte, että onko toiminut....
Jos ei arska olisi noin tarkka ja VÄLILLÄ nopea pyssy, niin mulla olisi varmasti 223 ja ak-sukuinen...
No mulla on ensi su ekat kisat säädettävillä kaasuilla ja seuratkaa myyntipalstaa, niin tiedätte, että onko toiminut....
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Tuo on sivistyneesti ilmaistuna minunkin aatteeni kyseisestä ...värkistä.
Ase on HIENO vaan ei paljoa kiinnosta juuri herkkyytensä takia.Ammunnoissa kaverit alkoivat välittömästi ammunnan jälkeen näplätä asetta osiksi sanoen kun on niin herkkä lialle.
Omat ammunnat kohdistuvat tauluun,eivät tikkuaskiin joten se siitä omalta kohdaltani ja herkkyydestä.No,lapset kaipaavat herkkyyttä,toisinaan.
Ase on HIENO vaan ei paljoa kiinnosta juuri herkkyytensä takia.Ammunnoissa kaverit alkoivat välittömästi ammunnan jälkeen näplätä asetta osiksi sanoen kun on niin herkkä lialle.
Omat ammunnat kohdistuvat tauluun,eivät tikkuaskiin joten se siitä omalta kohdaltani ja herkkyydestä.No,lapset kaipaavat herkkyyttä,toisinaan.
Onkohan minulla jotenkin poikkeava arska, koska tuntuu toimivan ihan hyvin. Häiriöitä en ole saanut aikaan kun satunnaisesti sakon tehdasladatulla paukulla, mutta muut laakit nielee ja sylkee ongelmitta. Karbiinikaasulla on tuo miun vehjes, eikä ole pahemmin puhdisteltu. Boresnakella aina välillä piippu puhtaaksi ja joskus jos kehtaa, niin bolt carrierin pienimuotoinen puhdistus.
Ei ole. Annat sille oikeaa patruunaa, etkä ole pilannut sitä millään ylimääräisillä paskavirityksillä mitkä sopivat vain kisa-aseeseen. Ei hätää, arskasi on ihan normaaliKorhonen wrote:Onkohan minulla jotenkin poikkeava arska, koska tuntuu toimivan ihan hyvin.
Minulla on kaksi 20" kiväärikaasuista. Takana tuhansia ja tuhansia laukauksia eikä yhtään aseesta johtuvaa häiriötä. Tosin minä huollan niitä oikein
Ainakin kaikki Sakon .223 50 grainiset on ladattu nopealla VV 120 ruudilla. Siksi ne voivat aiheuttaa ongelmia itselataavissa.
reka65 wrote:Tuo on sivistyneesti ilmaistuna minunkin aatteeni kyseisestä ...värkistä.
Kalashnikov on tarkoitettu aluetorjuntaan kun arskalla onnistuu pistemaalienkin tuhoaminen!
Kaiken lisäksi on turha vertailla jotakin norinkoa ja rakennettua arskaa kun toinen on tehty sotaan ja toinen urheiluun, ja urheilu(223) arskalla kun ampuu vielä jotakin sota paukkua niin ei se ole ihme jos tökkii(kuultu eräältä AR gurulta)!
Joskus olen huomannut, että ammuttaessa noista erkanee nalli hylsystä, mikä on verrattain kiusallista. Tämä ilmiö on todettu myös kaverin vastaavalla arskalla. Tarkkuushan noissa sakon laakeissa on kuitenkin melkoisen hyvä.Boreas wrote:Korhonen wrote:Onkohan minulla jotenkin poikkeava arska, koska tuntuu toimivan ihan hyvin.
Ainakin kaikki Sakon .223 50 grainiset on ladattu nopealla VV 120 ruudilla. Siksi ne voivat aiheuttaa ongelmia itselataavissa.
hmmm, hmmm ja hmmmmm
Kyllä se puolivalmiina toimii. Jos sra:ssa haluaa olla keskikastin yläpuolella, niin sille aseelle on tehtävä jotain. Vakio arska ei vaan ole riittävän hyvä, koska eväitä on parempaakin. No virityksen varjopuolet tulee yleensä kantapäänkautta.
Mulla on toisena vakio Colt ja ero on kun yöllä ja päivällä, kun vertaa Stagia TOIMIESSAAN ja vakio Colttia. Tässä on vaan se ero, että Colt toimii pääsääntöisesti aina. No siihenkin löytyy Suomen säissä kelit, jolloin ei toimi.
Mikä on sitten arskan oikea huolto, kun huomioidaan, että se on suunniteltu huoltovapaaksi aseeksi?? Kovakromattuun piippuun ei tarvii muutakun katsoo, ettei siellä ole majavaa yms. Kaasupuoli pitää olla puhdas. Mä en ole sakolaisia käyttänyt, kun halvemmallakin pärjää. Ilmeisesti Sakon ruudit on puhtaampia, jossei ongelmia ole tullut.
Mulla on kisapyssynä 11,5" jossa on nykyään säädettävät kaasut. Suurin yllätykseni oli, että jouduin pienentämään kaasun määrää, että ase rupesi toimimaan paremmin. Mulla on JP:n Casblokki joka on VAIN 2 kierrosta auki. Siis paljon vähemmän, mitä vakiokaasut tulee.
Kyllä se puolivalmiina toimii. Jos sra:ssa haluaa olla keskikastin yläpuolella, niin sille aseelle on tehtävä jotain. Vakio arska ei vaan ole riittävän hyvä, koska eväitä on parempaakin. No virityksen varjopuolet tulee yleensä kantapäänkautta.
Mulla on toisena vakio Colt ja ero on kun yöllä ja päivällä, kun vertaa Stagia TOIMIESSAAN ja vakio Colttia. Tässä on vaan se ero, että Colt toimii pääsääntöisesti aina. No siihenkin löytyy Suomen säissä kelit, jolloin ei toimi.
Mikä on sitten arskan oikea huolto, kun huomioidaan, että se on suunniteltu huoltovapaaksi aseeksi?? Kovakromattuun piippuun ei tarvii muutakun katsoo, ettei siellä ole majavaa yms. Kaasupuoli pitää olla puhdas. Mä en ole sakolaisia käyttänyt, kun halvemmallakin pärjää. Ilmeisesti Sakon ruudit on puhtaampia, jossei ongelmia ole tullut.
Mulla on kisapyssynä 11,5" jossa on nykyään säädettävät kaasut. Suurin yllätykseni oli, että jouduin pienentämään kaasun määrää, että ase rupesi toimimaan paremmin. Mulla on JP:n Casblokki joka on VAIN 2 kierrosta auki. Siis paljon vähemmän, mitä vakiokaasut tulee.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland
Nra of Finland
Huoltovapaaksi? Ei kai nyt ihan sentään. Ihan peruspuhdistuksella ja huollolla saa ihmeitä aikaan. Voiteluun käytetään hyviä öljyjä. (rypsiöljy tai CRC ei ole hyvä öljy siihen hommaan).Wittmann wrote:
Mikä on sitten arskan oikea huolto, kun huomioidaan, että se on suunniteltu huoltovapaaksi aseeksi??
Nallit kurkkaa Sakoista juuri nopean ruudin takia.