VALMET M/82

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
User avatar
Kessu
vääp
vääp
Posts: 225
Joined: Thu Jan 18, 2007 15:30
Location: Tre

VALMET M/82

Post by Kessu »

Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Post by reka65 »

Ainakin itselataavana on myyty.

User avatar
G3
sotvm6
sotvm6
Posts: 400
Joined: Sat Apr 01, 2006 1:54
Location: Pirkanmaa, Pohjois-DDR
Contact:

Post by G3 »

Liikkuu automaattejakin!
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Re: VALMET M/82

Post by reka65 »

Kessu wrote:Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?
P.J waffenilla oli ainakin joskus kaupan.Käy sivuilta vilkaisemassa.

Väbä

Re: M-82

Post by Väbä »

[quote="Anska"]Osoite:

http://www.valmetweapons.com/M-82.html

Siinä on vasurin vähän veemäinen ase ampua, kun viritystappi vestää silmämunasta lastua ja hylsyt kolisee otsaan. :-D
Ja eipähän tuo tähtäinlinjakaan ole ihan paras mahdollinen vasurille...

User avatar
D166xM39
tstopp
tstopp
Posts: 105
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:49
Location: Napa-Suomi

Post by D166xM39 »


John Moses
kaartsotvm3
kaartsotvm3
Posts: 569
Joined: Mon Feb 13, 2006 9:04

Post by John Moses »

"Liikkuu automaattejakin" on vähän turhan rehvakas ilmaisu, mutta toden totta pari yksilöä on Suomea kiertänyt enemmän ja vähemmän, toinen näistä on joskus ollut omissakin käsissä...Kaltaiselleni vasurille ase on todellakin mahdoton ammuttava sekä tähtäinlaitteiden että koneiston sijoittelun takia. Ainoaksi mielikuvaksi aseesta kaukaiselta 80-luvulta jäi, että se oli kömpelö, ruma ja erinomaisen epämiellyttävä käsitellä...
Image

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Post by reka65 »

No en pidä pahana edes huutonetin hintoihin verrattaessa noin yleensä.Kun tavallisesta Sako 92s aseesta joutuu maksamaan melkein samaa hintaluokkaa olevan summan ellei peräti enemmän.

Jos ostaa,älä vaan dekoa...pliis :roll:

User avatar
Kessu
vääp
vääp
Posts: 225
Joined: Thu Jan 18, 2007 15:30
Location: Tre

Post by Kessu »

PJ:n myymät ovat avattuja kuten Huuto.netinkin. Ampumisen kannalta olisi ihan sama onko ase avattu vai alkuperäinen mutta keräilyllisesti alkuperäinen olisi tietysti parempi vaihtoehto kun avattu. En ikinä osta asetta dekottavaksi enkä muutenkaan osta dekottuja aseita. Mielummin ilman koko laitetta kuin deko, oli sitten kyse mistä tahansa "jalkaväen" aseesta.

User avatar
Kessu
vääp
vääp
Posts: 225
Joined: Thu Jan 18, 2007 15:30
Location: Tre

Post by Kessu »

Ja ylipäätäänkin jos on tarve dekota aseita kannattaisi siirtyä keräämään vaikka postimerkkejä.

jaska
maj
maj
Posts: 1338
Joined: Mon Dec 17, 2007 22:05
Location: kangasala

Post by jaska »

Astalot on astaloita ja ampuma-aseet ampuma-aseita.Noinhan se menee vaikka kaikkea kivaa ei voi saadakkaan.Sarjavehkeiden luvat on kiven alla ja ampumaluvat vielä vaikeempia,mutta asekeräilystä on dekojen kohdalla turha puhua jos ei kerää nuijia!

Väbä

Post by Väbä »

John Moses wrote:"Kaltaiselleni vasurille ase on todellakin mahdoton ammuttava sekä tähtäinlaitteiden että koneiston sijoittelun takia. Ainoaksi mielikuvaksi aseesta kaukaiselta 80-luvulta jäi, että se oli kömpelö, ruma ja erinomaisen epämiellyttävä käsitellä...
Eikös tuo hirvitys suunniteltu laskuvarjojääkärien aseeksi. Silloinhan Mooses meillä vasureilla olisi ollut vaikeaa :shock: Kuulema tuo tähtäin kalisteli hampaat turvasta hypätessä. Ois kuule ollut meillä vasureilla turpa kauhian näköinen, jos hypyn jälkeen vielä olisi pitänyt ampuakin :-D

User avatar
reka65
kenr, vr4
kenr, vr4
Posts: 2457
Joined: Sat Sep 16, 2006 7:32

Post by reka65 »

Tämä ase on vaarattomampi ressuaseeksi maaten,polvelta ja pystystä ammuttaessa kuin Sako92 tai sen sarjaversiot PV:llä

Kuka piru ottaisi tuollaisen muuten kuin keräilyyn ja sellaisiin ammuntoihin.

Maasta on siis jo melkein kielletty tavalliset aseet ja tällaiset "jenkkivarmat" ovat luvan takana odottelemassa,mutta ketä?
Last edited by reka65 on Sun Aug 10, 2008 21:38, edited 1 time in total.

User avatar
G3
sotvm6
sotvm6
Posts: 400
Joined: Sat Apr 01, 2006 1:54
Location: Pirkanmaa, Pohjois-DDR
Contact:

Re: VALMET M/82

Post by G3 »

Kessu wrote:Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?
Jos tuollaisen tarttet niin laita YV:tä tai spostia!
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

User avatar
Wittmann
pskapt
pskapt
Posts: 1631
Joined: Tue Nov 14, 2006 10:35
Location: 7 SaL

Post by Wittmann »

Olen joskus ampunut, enkä kovin hirveesti tykännyt...
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

Post Reply

Return to “Kiväärit”