VALMET M/82
VALMET M/82
Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?
Re: VALMET M/82
P.J waffenilla oli ainakin joskus kaupan.Käy sivuilta vilkaisemassa.Kessu wrote:Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?
-
Väbä
Re: M-82
[quote="Anska"]Osoite:
http://www.valmetweapons.com/M-82.html
Siinä on vasurin vähän veemäinen ase ampua, kun viritystappi vestää silmämunasta lastua ja hylsyt kolisee otsaan.
Ja eipähän tuo tähtäinlinjakaan ole ihan paras mahdollinen vasurille...
http://www.valmetweapons.com/M-82.html
Siinä on vasurin vähän veemäinen ase ampua, kun viritystappi vestää silmämunasta lastua ja hylsyt kolisee otsaan.
Ja eipähän tuo tähtäinlinjakaan ole ihan paras mahdollinen vasurille...
Huutonetissä tuli yksi vastaan:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=83570312
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=83570312
-
John Moses
- kaartsotvm3

- Posts: 569
- Joined: Mon Feb 13, 2006 9:04
"Liikkuu automaattejakin" on vähän turhan rehvakas ilmaisu, mutta toden totta pari yksilöä on Suomea kiertänyt enemmän ja vähemmän, toinen näistä on joskus ollut omissakin käsissä...Kaltaiselleni vasurille ase on todellakin mahdoton ammuttava sekä tähtäinlaitteiden että koneiston sijoittelun takia. Ainoaksi mielikuvaksi aseesta kaukaiselta 80-luvulta jäi, että se oli kömpelö, ruma ja erinomaisen epämiellyttävä käsitellä...

PJ:n myymät ovat avattuja kuten Huuto.netinkin. Ampumisen kannalta olisi ihan sama onko ase avattu vai alkuperäinen mutta keräilyllisesti alkuperäinen olisi tietysti parempi vaihtoehto kun avattu. En ikinä osta asetta dekottavaksi enkä muutenkaan osta dekottuja aseita. Mielummin ilman koko laitetta kuin deko, oli sitten kyse mistä tahansa "jalkaväen" aseesta.
-
Väbä
Eikös tuo hirvitys suunniteltu laskuvarjojääkärien aseeksi. Silloinhan Mooses meillä vasureilla olisi ollut vaikeaaJohn Moses wrote:"Kaltaiselleni vasurille ase on todellakin mahdoton ammuttava sekä tähtäinlaitteiden että koneiston sijoittelun takia. Ainoaksi mielikuvaksi aseesta kaukaiselta 80-luvulta jäi, että se oli kömpelö, ruma ja erinomaisen epämiellyttävä käsitellä...
Tämä ase on vaarattomampi ressuaseeksi maaten,polvelta ja pystystä ammuttaessa kuin Sako92 tai sen sarjaversiot PV:llä
Kuka piru ottaisi tuollaisen muuten kuin keräilyyn ja sellaisiin ammuntoihin.
Maasta on siis jo melkein kielletty tavalliset aseet ja tällaiset "jenkkivarmat" ovat luvan takana odottelemassa,mutta ketä?
Kuka piru ottaisi tuollaisen muuten kuin keräilyyn ja sellaisiin ammuntoihin.
Maasta on siis jo melkein kielletty tavalliset aseet ja tällaiset "jenkkivarmat" ovat luvan takana odottelemassa,mutta ketä?
Last edited by reka65 on Sun Aug 10, 2008 21:38, edited 1 time in total.
Re: VALMET M/82
Jos tuollaisen tarttet niin laita YV:tä tai spostia!Kessu wrote:Onko kenelläkään tietoa että onko näitä myyty Suomen markkinoille toimivina vai onko kaikki myyty dekona ja niitä on sitten auottu toimiviksi?





