KIVARI M-15 A4

Keskustelua kivääreistä ja varusteista - myös pienoiskivääreistä
Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

No onneksi oli tänään enemmän tukin takana vikaa.... Ekat kisat tänäkesänä... ja ampuja talviunilla...

No nyt uskaltaa siihen tussariin taas luottaa.
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

sovmil
valik
valik

Post by sovmil »

Alempi vuonna 87 leimattu Coltin AR-15 A2 Sporter II täysin originaali kunnossa,ammuttu lähemmäs 10 tuhatta laukausta,90% itte ladattuja.
Ylempi Stagin runkoon itse kasattu "joululahja" nyt lopullisessa asussaan.
Ammuttu 400 tehdaspaukkua ja 100 itteladattua,joista 1 teki häiriön. Johtui nallin irtoamisesta.
Coltin edellisellä omistajalla niin paljon häiriöitä,että myi aseen ja kaikki varusteet samalla kertaa pois. Puhdistin perusteellisesti,hyvin on pelannut. Kaasupillin tukkeentumisesta ei ole ollut havaintoja ainakaan 5000 laukaukseen,jotka itse olen sillä ampunut. Eivät ole minulla ainakaan vaatineet "yletöntä" putsaamista toimiakseen.

Image

greendevil
sotvm1
sotvm1

seuraavia on tehty

Post by greendevil »

ongelmallisia aseita nuo

on isonnettu kaasureikää, kevennetty bufferia ja kaikkia sikinsokin SILTI ase laukeaa, poistaa hylsyn, mutta ei pesitä uutta patruunaa. Lyhyesti todettuna paska aseYKSILÖ.

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Herr sovmil. Mitäs tossa teidän a2 on vikana. Joku osa ei ole ihan ok...
Kuten kunnioitettu vaari-vainaja sanoi..... "Kaikki mikä nousee itärajan takaa -auringon lisäksi- Otetaan vastaan tasajyvällä "
Nra of Finland

sovmil
valik
valik

Post by sovmil »

Enpä kyllä tosiaan tiedä !

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

ok vähän kompa. Siinä on a1 yläkerta. Niitä tuli 80-luvulla siviilimyyntiin, kun a2 yläkerta oli niin hathattia. Mulla on itsellä samanlainen.

A2 yläkerrassa on korosäätö takatähtäimessä.
Nra of Finland

Boreas
kers
kers

Post by Boreas »

Melkoista sekametelisoppaa nuo A2 mallin Sporterit. Minulla on upperina vielä vanhempi malli jossa ei ole case deflectoria ollenkaan. Lower samanlainen slabside kun kuvassa. Häiriöt puuttuvat kyllä kokonaan :lol:

Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by Spieß »

Mulla A3 model tourer ja upper case onkin downer, joten case is clear ja heat is on. Backflip on same as usual, mutta tights on leverissä. :shock:
Ja jumittaa silti...
Si vis pacem, parabellum...
Image

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

soon varmaan kiva lukee noita arska-miesten juttuja, jotka ei osaa selittää Suomeksi mitä tarkoittaa :lol:
Nra of Finland

Boreas
kers
kers

Post by Boreas »

Boreas wrote:Melkoista sekametelisoppaa nuo A2 mallin Sporterit. Minulla on upperina vielä vanhempi malli jossa ei ole case deflectoria ollenkaan. Lower samanlainen slabside kun kuvassa. Häiriöt puuttuvat kyllä kokonaan :lol:
Melkoista sekametelisoppaa nuo A2 mallin Sporterit. Minulla on yläkerroksena vielä vanhempi malli jossa ei ole hylsyn poikkeutinta ollenkaan. Alakerroksena samanlainen levysivu kun kuvassa. Häiriöt puuttuvat kyllä kokonaan

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

fox roger.

Kyllä mä tajusin, mutta uskon että valtaosa palstalaisista ei. Me ollaan Suomalaisella palstalla, niin pitää käyttää kieltä jonka kaikki tajuu.

Vaikka vastaus olisi kuinka hyvä, niin jos se on Kiinaksi kirjoitettu, niin ymmärtämis ongelmia tulee :lol: :-D
Nra of Finland

Boreas
kers
kers

Post by Boreas »

Onhan AR-15 aseessakin tietysti paljon osia mille on yleisesti tunnettu suomenkielinen vastine esim. piippu. AR-15 aseessa on kuitenkin rutosti osia jolle ei ole minkäänlaista järkevää suomenkielistä vastinetta. Silloin on (minun mielestäni) paras käyttää termiä, joka löytyy yhdenmukaisena kirjallisuudesta ja ympäri internetiä kun tietoa hakee.

AR-15 osien nimityksetkin löytyvät käden käänteessä jokaisesta AR-15 käsittelevästi kirjasta, web-sivusta ja jopa suurien aseliikkeiden esitteistä. Jos ei tätä "vaivaa" halua nähdä, niin ei varmaan tiedolla mitään tee tai sitten se ei edes kiinnosta.

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Näin on. Jos asiaan vihkiytymätön haluaa lukea, niin sen tähden suosin Suomea.
Nra of Finland

Spieß
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by Spieß »

Kunhan vain piruilin...omassa pössykässä kyllä kaikki osat löytävät suomenkielisen nimikkeen.
Si vis pacem, parabellum...
Image

Wittmann
pskapt
pskapt

Post by Wittmann »

Joo valtaosalle löytyy järkevä Suomalainen nimi, mutta sitten löytyy sitä niin amerikkaa taas että.

Esim. mikä olisi Caskey suomeksi. Se hanhenkaulan näköinen putkenpätkä luistin päällä.
Nra of Finland

Post Reply

Return to “Kiväärit”