Miten pruukaatte putsata sotilaskiväärinne?

Yleinen keskustelu aseista ja asekeräilystä.
J
luutn
luutn

Post by J »

Klpro wrote:No jos Forestilla meinaa tosi kuparoituneen piipun puhtaaksi saada, niin lukko pois ja töhkät sisään vuorokaudeksi. Sama taas huomenna ja ylihuomisen käsittelyn jälkeen voikin jo tarkastella onko hommasta ollut mitään hyötyä. Eli aine tarvitsee pitkähkön vaikutusajan+ happea toimiakseen. Eräs hemmo kokeili muuten partavaahtoa samaan käyttötarkoitukseen ja kertoili vaikutuksen olevan Forestin luokkaa :))

Eli parempiakin kuparinpoistoaineita on olemassa..
Ai ennen Forestia pitää öljy+muut irtonainen ottaa vaikka ksyleeni sillalla pois. Sitten vasta Forestia.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

J
luutn
luutn

Post by J »

Kaikki uuninpuhistus aineet joissa lukee että vahingoittaa kuparia tai messinkiä toimii myös ja on halvempia.
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -

G3
sotvm6
sotvm6

Post by G3 »

Nokkanen wrote:Ammuin jotain halvempaa patruunaa, jota asekauppias mulle aikaisemmin kauppasi. Sanoi niiden olevan englantilaisia...Tummahko hylsy, kupariluoti, valkoista väriä luodin kärjessä, musta nalli. Tiedä sitten mitä olivat...
Kuullostaa kyllä aivan varsovanliiton rautavaippaiselta konekiväärin patruunalta!?
In a world of compromise, some don´t.

WE CON THE WORLD

Klpro
vääp
vääp

Post by Klpro »

Kiehuva vesi. Brackleen. Paineilma. Ja ainakin itse sain vääpeliltä aikoinaan rankkaa arvostelua, koska käytin kahta viimeksimainittua keinoa Rk:n poisluovutus tarkastuksen edellä. Mutta ase oli puhdas. Ja joka ikisestä paikasta. Oman käsitykseni mukaan peseminen on intissä kielletty siksi, että ei voida valvoa kuivauksen huolellisuutta.

Varikkokunnostukseen tulevat aseet lyödään vartta vasten rakennettuun pesukoneeseen ja huolto alkaa rajulla kuumavesipesulla. Joku tuontimerkki on kuulemma laadukasta kuparin irroitukseen, en kuollaksenikaan muista litkun nimeä. Muistaakseni vahingoittaa alumiinia, eli sotilaskiväärissä voi käyttää huoleti.
Muista Kollaa ja Raatteentie!

NRA of Finland

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

J wrote:Ai ennen Forestia pitää öljy+muut irtonainen ottaa vaikka ksyleeni sillalla pois. Sitten vasta Forestia.
tähän on pakko antaa varoituksen sana ! lakattu tukki ei tykkää asetoonista, eikä etenkään ksyleenistä ! kannattaa katsoa että pesuri tai silla tuppo ei ole ihan märkä... no eihän ne tukit tykkää kovinkaan paljon öljystä, eikäkä forrestistakaan... no tulipahan ainakin varoitettua...

itse sain ainakin 60 vuotta kovettuneen tykkirasvan juuri pois kuumalla, ensin saunoin rautojen kanssa ja sen jälkeen, kun olivat lämmenneet saunassa 100 asteeseen kuumaa vettä + asetoonia !

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

greendevil
sotvm1
sotvm1

juju

Post by greendevil »

miksi vesipesu on kielletty = vesi tunkeuttu sellaisiin paikkoihin missä öly on ennen ollu, mutta minne se (ilman lämmitystä) ei enää uudestaan mene -> ruostuminen näistä paikoista ajan kuluessa !!

Nokkanen
ylik
ylik

Post by Nokkanen »

Koitin tuota rekan ehdottamaa kikkaa ja hyvinhän se toimi, vedin sen jälkeen vielä forrest käsittelyn. Vielä Legiaa piippuun niin saa kelvata :)

Post Reply

Return to “Yleinen asekeskustelu”