Ai ennen Forestia pitää öljy+muut irtonainen ottaa vaikka ksyleeni sillalla pois. Sitten vasta Forestia.Klpro wrote:No jos Forestilla meinaa tosi kuparoituneen piipun puhtaaksi saada, niin lukko pois ja töhkät sisään vuorokaudeksi. Sama taas huomenna ja ylihuomisen käsittelyn jälkeen voikin jo tarkastella onko hommasta ollut mitään hyötyä. Eli aine tarvitsee pitkähkön vaikutusajan+ happea toimiakseen. Eräs hemmo kokeili muuten partavaahtoa samaan käyttötarkoitukseen ja kertoili vaikutuksen olevan Forestin luokkaa )
Eli parempiakin kuparinpoistoaineita on olemassa..
Miten pruukaatte putsata sotilaskiväärinne?
VRV - J
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
- kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan pommia -
Kuullostaa kyllä aivan varsovanliiton rautavaippaiselta konekiväärin patruunalta!?Nokkanen wrote:Ammuin jotain halvempaa patruunaa, jota asekauppias mulle aikaisemmin kauppasi. Sanoi niiden olevan englantilaisia...Tummahko hylsy, kupariluoti, valkoista väriä luodin kärjessä, musta nalli. Tiedä sitten mitä olivat...
- Klpro
- vääp
Kiehuva vesi. Brackleen. Paineilma. Ja ainakin itse sain vääpeliltä aikoinaan rankkaa arvostelua, koska käytin kahta viimeksimainittua keinoa Rk:n poisluovutus tarkastuksen edellä. Mutta ase oli puhdas. Ja joka ikisestä paikasta. Oman käsitykseni mukaan peseminen on intissä kielletty siksi, että ei voida valvoa kuivauksen huolellisuutta.
Varikkokunnostukseen tulevat aseet lyödään vartta vasten rakennettuun pesukoneeseen ja huolto alkaa rajulla kuumavesipesulla. Joku tuontimerkki on kuulemma laadukasta kuparin irroitukseen, en kuollaksenikaan muista litkun nimeä. Muistaakseni vahingoittaa alumiinia, eli sotilaskiväärissä voi käyttää huoleti.
Varikkokunnostukseen tulevat aseet lyödään vartta vasten rakennettuun pesukoneeseen ja huolto alkaa rajulla kuumavesipesulla. Joku tuontimerkki on kuulemma laadukasta kuparin irroitukseen, en kuollaksenikaan muista litkun nimeä. Muistaakseni vahingoittaa alumiinia, eli sotilaskiväärissä voi käyttää huoleti.
Muista Kollaa ja Raatteentie!
NRA of Finland
NRA of Finland
tähän on pakko antaa varoituksen sana ! lakattu tukki ei tykkää asetoonista, eikä etenkään ksyleenistä ! kannattaa katsoa että pesuri tai silla tuppo ei ole ihan märkä... no eihän ne tukit tykkää kovinkaan paljon öljystä, eikäkä forrestistakaan... no tulipahan ainakin varoitettua...J wrote:Ai ennen Forestia pitää öljy+muut irtonainen ottaa vaikka ksyleeni sillalla pois. Sitten vasta Forestia.
itse sain ainakin 60 vuotta kovettuneen tykkirasvan juuri pois kuumalla, ensin saunoin rautojen kanssa ja sen jälkeen, kun olivat lämmenneet saunassa 100 asteeseen kuumaa vettä + asetoonia !
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
- greendevil
- sotvm1
juju
miksi vesipesu on kielletty = vesi tunkeuttu sellaisiin paikkoihin missä öly on ennen ollu, mutta minne se (ilman lämmitystä) ei enää uudestaan mene -> ruostuminen näistä paikoista ajan kuluessa !!