M/31 PSV

Keskustelua konepistooleista ja niiden varusteista
Post Reply
Kessu
vääp
vääp

M/31 PSV

Post by Kessu »

Näkyisi huuto.netissä olevan tuollainen kaupan. Kuinkakohan näitä on säilynyt kokoelmissa kun valmistusmääräkään ei ole ollut kummoinen?

HL/A
kenr, vr2
kenr, vr2

Re: M/31 PSV

Post by HL/A »

Jollei muisti mahdottomasti pätki niin eikö Vammalan huutokaupoissa joskus parikymmentä vuotta sitten ollut ase tai pari, tai vaippoja?
Uustuotantovaippoja ainakin liikkui takavuosina messuilla joten ostajan kannattaa olla tarkkana.
Tutkimattomat ovat ihmismielen tiet ja ymmärrys usein niin heikko.

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Tästä oli hieman keskustelua tuolla huuto.net topicissa, mutta laitan tännekkin linkin jonka sinne kirjasin, siellä on muutama sana edesmenneen PT Kekkosen kertomana Suomi KP:sta jossa myös löytyy noiden Tankki-KP ja Korsu-KP tarina!

Kuten tuolla sanottuja taisivat olla aika yksiöitä kaikki ?
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."

M-39
kaartsotvm6
kaartsotvm6

Post by M-39 »

Juu vammalassa myyttiin ainakin yksi vaippa ja kovaan hintaan Haminan seudulle ja ainakin yksi kauppias teetti uustuotantona vaipan
Image

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

:shock: jos siis arvo olisi tuo 7800 euroa, kannattaisi muutama tuollainen tehdäkkin :comcrash :comcrash :comcrash

huuto.net

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Vielä kun kyseessä on enemmin ja vähemmin "yksilö" on varmasti vaikea sanoa onko kysessä oikea vai huijaus...

Rokka
kenr, vm2
kenr, vm2

Post by Rokka »

Eihän se sinun vika ole ;) no ei...

...jos en tuntisi myyjää, en kyllä ostaisi mitään tuon hintaluokan ja harvinaisuusasteen tavaraa huuto.netin kautta. Täytyisi hieman tietää myyjästä, hänen kanavistaan ja mahdollisista kontakteista ! ja kun tiedetään että noita vaippoja on tehty uustuotantona, on aidoksi todistaminen melko hankalaa...

pjotr47
korpr
korpr

Post by pjotr47 »

M-39 wrote:Juu vammalassa myyttiin ainakin yksi vaippa ja kovaan hintaan Haminan seudulle ja ainakin yksi kauppias teetti uustuotantona vaipan
Käsittääkseni Vammalassa myyty vaippa ei ollut alkuperäinen vaan se myytiin yksitysen lukuun. Tietääkseni ainakin Järvenpäässä tehtiin sarja
kopioita ja jollen aivan väärin ole ymmärtänyt myös Sotamuseo on teettänyt Kuopion Varikolla sarjan joka ei kuitenkaan ole aivan alkuperäsen mukainen.
Sama kaiku on askelten.

greendevil
sotvm1
sotvm1

Post by greendevil »

oikein menee Sotamuseolle teetettiin Kuopiossa "muutama" ja yksi näistä myytiin myös Hämeenlinnan asehuutokaupassa viimeisenä kohteena taannoin (aikaa 3-4 v ?)

Post Reply

Return to “Konepistoolit”