m27

Mosin-sukuiset kiväärit ja varusteet
tokarev38
sotvm6
sotvm6

Re: m27

Post by tokarev38 »

kyllä minunkin mielestäni tuo sakemannin leima pudottaa keräilyarvon nolliin,koska se leimaus ei kuulu aseen normaaliehin leimoihin.
Laineissa Laatokan mahti,kenkään ei kahlita voi
Veljet sen rantoja vahti,konsa on koittava koi?

pjotr47
korpr
korpr

Post by pjotr47 »

Rokka wrote:Vielä, eräs nimeltämainitsematon aseseppä Oulusta ;) kertoi omistaneensa joskus ennen muinoin häkillisen RV kivääreiden piippuja...
Olivat hyvin todennäköisesti kotoisin Kauhajoelta Viitasen asepajan jäämistöstä.
Sama kaiku on askelten.

Nokkanen
ylik
ylik

Post by Nokkanen »

Tätä mun on pitänyt jysyä jo pitkään...yöunet menee kun ajattelee :D

Kuuluuko tuossa tähtäimessä olla tuollaiset "viisteet"? Näyttäisi aika omatekemältä...
Image

76253r
sotvm1
sotvm1

Post by 76253r »

Nokkanen wrote:Tätä mun on pitänyt jysyä jo pitkään...yöunet menee kun ajattelee :D

Kuuluuko tuossa tähtäimessä olla tuollaiset "viisteet"? Näyttäisi aika omatekemältä...
Noup.
Jep.

76253r
sotvm1
sotvm1

Post by 76253r »

Nokkanen wrote:Eli siis...? Itse värkätty?
Kyllä, itse värkätty.
Jep.

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

76253r wrote:
Nokkanen wrote:Tätä mun on pitänyt jysyä jo pitkään...yöunet menee kun ajattelee :D

Noup.
Laita kuva siitä takatähtäimen jalasta niin nähdään sen malli.Liikkuuko se tähtäin siinä päällä kunnolla vai onko ottanut kiinni ja sen takia viilattu kulmista?
Minunkin korkeampi tähtäimenjalka on yläosastaan yritetty lyödä suppeammaksi ja muuta syytä en keksi kuin että on joko ollut ensin jossain M27 mosinissa kiinni ja siitä irroitettu tai aiottu sellaiseen laittaa.Kuka tietää.On kuitenkin sen verran leveämpi ettei M27 tähtäin kulje siinä päällä.Kuvassa näkyy pienet kulumat minunkin tähtäimessä,sinun tähtäimen ovat aika suuret ja siksi epäilen niiden vilausta.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nokkanen
ylik
ylik

Post by Nokkanen »

Otin tossa ny pikasee pari kuvaa
Image
Image
Image
Image

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

Minulla on Tikkakoski -43 ysiykkösessä joka on m91,samanlainen takatähtäin joka on sinulla siitä säleen edestä tasainen.Muuten minun m27 kivääreissä on säleen kuoruun istuva pyöreä tähtäimenjalka.

Liikkuuko sinun tähtäin hyvin vai ottaako jotenkin kiinni?Ehkä siinä on syy tähtäimen viilaukseen?

Joka tapauksessa takatähtäin on ehkä vaihdettu,vaikka et sitä kyllä edes kysynyt.

Nokkanen
ylik
ylik

Post by Nokkanen »

Hyvin liikkuu, siitä ei ole tietoa onko joku aikaisemmista omistajista tehnyt muokkauksen, vaiko varikko. Eikä myöskään siitä, onko vahdettu...Täytyy asemessuilta vissiin penkoa muokkaamaton

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

Katsotaan ja odotetaan mitä joku enemmän tähtäimistä tietävä osaa kertoa.

-Make78-
kers
kers

Post by -Make78- »

Perskule, kun nyt täytyisi saada omaan korkeampi etujyvä jostakin, kun loppu takatähtäimestä säädöt ja silti menee ~1 metrin yli 150m radalla :lol:
Kyseessä alkuperäinen M-27 vuodelta -34 ellei koottu myöhemmin.
Ainakaan noilla tähtäimillä ei olisi ryssä tippunu pidemmältä, kuin vierestä :-D

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

-Make78- wrote:Perskule, kun nyt täytyisi saada omaan korkeampi etujyvä jostakin, kun loppu takatähtäimestä säädöt ja silti menee ~1 metrin yli 150m radalla :lol:
Ainakaan noilla tähtäimillä ei olisi ryssä tippunu pidemmältä, kuin vierestä :-D
Älähän nyt,tuollaisella jyvällä on voinut ottaa sihdin suoraan mieheen 300 metriltä ja on vielä osunut :-D
Mites se meni,nykyruudeilla osumapiste on korkeammalla.Joku asiaan perehtynyt varmaan selittää tarkemmin.

-Make78-
kers
kers

Post by -Make78- »

reka65 wrote:
-Make78- wrote:Perskule, kun nyt täytyisi saada omaan korkeampi etujyvä jostakin, kun loppu takatähtäimestä säädöt ja silti menee ~1 metrin yli 150m radalla :lol:
Älähän nyt,tuollaisella jyvällä on voinut ottaa sihdin suoraan mieheen 300 metriltä ja on vielä osunut :-D
Mites se meni,nykyruudeilla osumapiste on korkeammalla.Joku asiaan perehtynyt varmaan selittää tarkemmin.
joo.. kyllähän tohon vaikuttaa luodin nopeus & paino, mutta jyvää vaihtamalla saadaan käymään niin, että takatähtäimen arvot pitävät suhteellisen hyvin paikkansa.

minä

Post by minä »

Terve,

Omistan tälläsen sekasikiö M27 pystykorvan, tähtäimet ovat ainakin ihan oudot, ja kädensuojuskin on joku kotitekoinen. Laitan muutaman kuvan. Yrittäkää saada selvää kun kuvat ovat aika huonolaatuisia.
Attachments
002.JPG
(30.87 KiB) Downloaded 2056 times
010.JPG
(39.56 KiB) Downloaded 2054 times

reka65
kenr, vr4
kenr, vr4

Post by reka65 »

Mielenkiintoinen kyhäelmä,joku on sen kai pervitiineissä koonnut.

Post Reply

Return to “Mosin-Nagant”